Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en får ikke signal i dag. Det har den gjort før


Anbefalte innlegg

Ahh herregud. skulle slå på maskina i dag tidlig, og skjermen får ikke signal. jeg tenker ''det var da som bare faen, akkurat sånn det var med det andre hovedkortet som var defekt'' (fikk bytta det, ASUS A8N-E), og det har fungert perfekt helt til i dag. Sitter på harddisken og skjermen, musa og tastaturet jeg bruker til vanlig nå. Blir selvsagt ustabilt med uvante drivere til denne maskina, men det går.

Er så slitsomt med å sende tilbake, fordi det koster enormt mye. sist fikk jeg nytt hovedkort. kjøpt på netshop.no. Specs er i profil.

 

Link til tidligere tråd da annet hovedkort var defekt

 

Men at dette, som funket perfekt plutselig skulle ta kvelden.. eller har det det? uansett, tastaturet og musa får heller ikke signal når jeg skrur på. Skjerm, mus og tastatur er døde. Har hørt at det kan være noe med BIOS da, men tviler, isåfall blir det vanskelig å komme inn uten skjermbilde. Har søkt litt undt, men den nye søkemotoren fungerer ikke akkurat bra. hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan neppe vre noe overspenning elns, og strømfosyningen bruker jeg akkurat nå, så den skal vel virke.. har jo tilgang på windowsen som den andre maskina skal boote med, siden jeg sitter på den harddisken nå, så er jo mulighet for å endre noe hvis det skulle være behov for det..(pga jeg ikke har nok deler til to maskiner)

Lenke til kommentar

Je.. bump.. Lurer på om det kan være viften på hovedkortet bla, som alltid later til å gå på 50 000 rpm, har hørt at veldig mange bytter ut med noe Zalman-varer. Kan dette være tilfelle? Når jeg fyrer opp maskina kan det ofte assosieres med å stå 500 meter fra et F-16 takeoff.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt lignende problemer flere ganger, da har det vist seg at det var feil på RAM-slottene. Har du flyttet rundt på RAM-brikkene i det siste? Jeg løste problemet med at jeg satt brikkene på en annen måte enn det som står i manualen.

 

Kjipt problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...