Gå til innhold

Nytt skjermkort.. 3000,-

RRhoads

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet fram til at jeg vil bytte ut skjermkortet mitt.

Budsjettet mitt er på 3000,-

Jeg har sett på disse tre kortene:

Gainward GeForce 7900GT 256MB

Gainward GeForce 7800GT 512MB

PowerColor Radeon X1800XT 512MB

Alle disse kortene koster 2995,- på komplett.

Det jeg lurer på er, hvilket av disse kortene vil gi meg best ytelse?

Kom gjerne med andre anbefalinger på skjermkort, men prisen må ikke overstige 3000,-(ihvertfall ikke med mye)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg ville ikkje valgt 7800gt kortet siden dei to andre er nesten i ein heilt anna klasse...

Eg ville nok kanskje gått for x1800XT kortet for det er eit topp kort til ein veldig lav pris !

Ellers så følger 7900GT veldig tett etter, det er også svært så overklokkingsvenlig.

Endret av jon-t
Lenke til kommentar
Eg ville ikkje valgt 7800gt kortet siden dei to andre er nesten i ein heilt anna klasse...

Eg ville nok kanskje gått for x1800XT kortet for det er eit topp kort til ein veldig lav pris !

5778749[/snapback]

Ja leste i en tråd litt lenger ned her akkurat nå at det kortet er veldig bra..

Husk at det er 512mb på det 7800gt kortet

Lenke til kommentar
Ville gått for et 7900GT..

5778779[/snapback]

Det har i hvertfall den "nyeste" teknologien.. tror det Yter i mange tilfeller bedre en x1800xt kortet.. + det lager ikke så mye varme! ;)

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

x18 kortet yter bedre når man setter på full aa og af. Nvidia klarer ikke å konkurrere med ati der. Men om du ikke skal spille med kjempe høy oppløsning og full eyecandy, så vil nok 7900gt være det beste valget. Kortet er kjøligere enn x1800xt, bruker mindre strøm og genereller mindre støy. Om du setter på en vf700 kjøler, vil nesten kortet være lydløst. Den nye vf900 kjøleren som ikke har kommet ut ennå skal støtte 7900 serie kort. Vet ikke om vf700 gjør det.

x1800xt kan man lett flashe til xt pe versjon, og da vil kortet nyte mye bedre. Man kan også klokke et 7900gt til 7800gtx 512 nivå, men hvis man setter begge kortene på stock, så vil ati sitt kort gi mer for penga akkurat nå. Siden det er tilbud på ati kortet.

Har hørt på et x18 under spill, støyer nesten som en liten føne hehe.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Enten 7900GT eller ATI kortet. De er langt bedre enn 7800GT.

ATI har nok stillere kjøling, og yter best med AA/AF. Ville nok tatt det hvis ingen av fordelene 7900GT har, betyr noe.

7900GT klokker visst vanvittig bra, og vil yte suverent best etter OC (7800GTX 512 nivå klarer nok mange) Det lager bitteløite varme, eneste grunnen til at det bråker er at stock kjøleren er elendig (samme som kjøler den nye versjonen av 6600gt (7600GT) ) Bytter du kjøler, er nVidia mest stillegående. Også har nVidia veldig god ytelse i f. eks. doom 3.

(noen få open GL spill) Også hvis du har SLI hk er nVidia en fordel.

Kort sagt: skal du overklokke, bytte kjøler, eller bruke SLI hk tar du 7900GT, ellers kan du like godt ta ATI

Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke kjøpt et 7900gt så hadde jeg nok gått for x1800xt også. Kortet er jo på tilbud og man sparer 500 kr iforhold til den vanlige prisen. Men jeg ville ikke ha kjøpt x18 til fullpris. Du vil uansett ikke bli skuffet. Kortet bråker litt, så du ikke får sjokk når du spiller :thumbup:

Lenke til kommentar

Da kan du glede deg til en helt annen opplevelse med bedre gaming grafikk. Sett på så mye aa og af som du klarer uten at fps dropper for mye. Bruk kortet godt og la det få svette. Har du en stor skjerm som tåler 1600x1200 eller 1680x1050? Det er i den oppløsningen som du vil tjene mest å ha x18 fremover 7900.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Vil bare si at du bør vurdere å vente på G80/R600.

Disse blir jo garantert bedre og såvidt jeg vet kommer disse til å støtte directX 10.

Du sitter jo allerede med et kort som takler det aller meste av spill så lenge du ikke skal kjøre syke oppløsninger..

Lenke til kommentar
Vil bare si at du bør vurdere å vente på G80/R600.

Disse blir jo garantert bedre og såvidt jeg vet kommer disse til å støtte directX 10.

Du sitter jo allerede med et kort som takler det aller meste av spill så lenge du ikke skal kjøre syke oppløsninger..

5785263[/snapback]

Vet... men har ikke lyst til å vente et halvt år på nytt skjermkort. Tipper jeg selger x1800xt om et halvt år og kjøper meg et g80/r600 kort da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...