Rowdy Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg har ikke sett på dette som unormalt før denne posten egentlig. Er dette krevende å få til med vannkjøling, siden noen reagerer? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) å ha 29grader på prossesor når lufta er 29 grader! JA! Du får ikke til det med vannkjøling heller. da må du ha pelt eller kompressor.... edit: eller er det temp med maskinen avskrudd kansje? det stemmer temmelig bra! hehe Endret 21. mars 2006 av eXa Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jeg har ikke sett på dette som unormalt før denne posten egentlig.Er dette krevende å få til med vannkjøling, siden noen reagerer? 5790756[/snapback] Den temperatur-angivelsen noen tydeligvis tar som "god fisk" er det *software* som utifra en elektrisk motstand..digitalisert.. vises som ett tallverdi. Det er en *ørliten mulighet* for at dette har en korrelasjon med faktisk temperatur inne i kjernen. (Alle målere er forøvrig basert på det samme prinsipp som sensor/Bios-software.. en analog enhet responderer på varme/kulde som "oversettes" til en tallverdi som vises på ett display). I ditt tilfelle er sannsynligheten for at din A64 3500+ har ca. 30 grader ved load.. like stor som at min Venice [email protected]@1.48VCore holder 25 grader ved full load i Prime. Det er ihverfall hva Bios/Everesthome/Speedfan/Corecenter vier for mitt MSI K8N Neo2 - Bios 1.b. Jeg ser på det som en "bug". ikke noe å "skryte" av på forumet.. Likefullt...Det er nok fakta at nyere revsjoner av A64 "går kjølig", men 30-40...90 watt gir tross alt en varmeutvikling som vil gi temperaturer "noe" høyere enn romtemperatur.. "Trur eg".. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 For det første skryter jeg ikke av temperaturen til prosessoren min. Jeg nevner dette på grunn av trådstarters undring over emnet, og henviser til min egen erfaring. Jeg snakket heller ikke om 30 grader ved load. Det at prosessoren holder lav temp, selv ved høy innetemp, kan jo ha noe med at innetermometeret står på et "vindstille" sted, og prosessorkjøleren henter trekk fra vinduet. (Jeg har ikke notert sammenligninger andre steder enn i hukommelsen) Man kan jo ikke påstå at følerne har korrekte verdier, men jeg har da kjent på mange kjølere som er varme, og følerne er enige i det. Min kjøler er ikke varm i det hele tatt (idle) Har vel ikke nevnt at Cool n`Quiet er på, men dette hjelper selvfølgelig. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Har også venice 3500+, lurte også på hvorfor jeg hadde så kald cpu. (boxed), og kom frem til at det er nok så normalt så! Overklokket en del, og tempen har ike blitt så mye høyere. (men når bruker jeg Zalman cns9500led også da Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 så det du sier er at... selv med 29grader i rommet så idler prosessoren på under 30grader(29)! ikke verst! seriøst. jeg tviler på at temp sensoren din er helt korrekt! 5785784[/snapback] Jeg opplever at temperaturføler viser riktig, ved at alle temperaturer i forskjellige programmer og BIOS stemmer overens. Er vel helst på eldre hovedkort man kan oppleve lite troverdige tall. 5788139[/snapback] Han prøvde vel å hinte til at det ikke er fysisk mulig å kjøle ned en CPU som utvikler mange watt, med en enkel luftkjøler. Noe jeg støtter meg 100% til... 5789968[/snapback] og særlig ha samme temp på cpu som romtemp :!: 5790740[/snapback] Det var jo implisitt... Hehe, neida. Glemte jo å skrive det så klart Lenke til kommentar
Mr.Dahl Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 ER bare en fordel at tempen er lav vel??vis du ikke mener at prossern ikke jobber så bra som den skal og at det er derfor den er lav! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå