Gå til innhold

Er det meninga at AMD 64 3500+ skal være så kald?

wil

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sitter å leser litt på forum og koplett nå om folk som har AMD 64 3500+ og Tempraturer. Det ser greit ut, så ser jeg på min egen tempratur på CPU`en i Windows 2000 og der står den på imellom 25-35 grader. Den blir liksom aldri varmere enn 35 grader. Nå kjører jeg den med vanlig Boxed Vifte. Også leser jeg om folk som har denne CPU`en på over 38 og 40 grader? Dette virker litt rart etter min mening. Nå skal det sies at jeg har 4 andre vifter også som er ganske i nærheten av CPU`en min. Men hva er normal tempen på AMD 64 3500+ CPU`en da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har 6800le boxed komm med 1.2 volt 300mhz

kjører den på 400mhz så får jeg maks 57 grader, av all tester jeg har funnet var det

rthdribl_1_2 som ga mest varme, et grafikk prg.

ellers er den på 44 idle.

ser ikke ut som det er forskjell etter jeg åpnet fra 8pixel3vertex til 16pixel6vertex og 25% oc. har ikke øket volten heller. kan kun flashes.

dette med mini vifte og vanlig boxed kjøler asus.

hørt andre med geforce 6800 har vanvittig høye temps. mens så har jeg veldig bra kabinettkjøling.

så kabinettet er alltid kaldt.

gamle gjennomtetta aopen kabinettet var omtrent rødglødende etter en natts spilling.

har alt å si. så tror de fancy gpu/cpu/kjøler+vifte kommer best til i slike miljøer.

men noen cpu/gpu bruker mindre volt enn andre og er mer oc vennlige, kansje du har en sånn? og coolnquit på? som gjør at du får mindre volt en vanlig 1.4, det kan sjekkes i bios og windows-monitor software.

jeg har oc på cpu, og får maks 45C 20% mead heatpipe 700gram 92mm vifte, så jeg lurer på hva en boxed hadde gitt. 1.5 volt

Lenke til kommentar

som regel så sier bare folk, cpuen min er så og så varm. men de sier som regel ikke noe om miljøet rundt! noen sitter sikkert i kjeledress i 10grader med delta vifter til å ventilere kabinettet, ikke rart cpuen bare er 25grader med boksed vifte da! :!:

men noen sitter sikkert naken i 30grader å driter i kabinettvifter fordi de bråker, ikke rart cpuen er varm da! :cool:

litt satt på spissen, men du skjønner... :D

Lenke til kommentar

om vinteren med vinduet åpent og trekk du skrur på pcen, som har coolnquit på, den går inn kjapt i windows, kjøleribba er iskald. klart du får 25 grader. men vent et par timer, før du ser på idle. eller kjør noe krevende i 30 min, så vent 30 min, se hva du har i idle

Lenke til kommentar

Min Amd 64 3500 "Venice" Ligger som regel på under 30 grader, ubelastet. Dette med boxed- vifta på rundt 1300 o/min.

Dette gjelder om vinduet står oppe, eller lukket. Har en diger ovn nesten inntil maskinen,

og temperaturen holder seg, selv om den er glovarm.

I sommer var det ingen forskjell, selv på veldig varme dager. (29 grader i leiligheten)

Hvis jeg lar vifta kjøre på over 2200 o/min, har prosessoren faktisk ligget på 24 grader.

Under load, som ved spilling/ utpakking av rar. osv. ligger tempen gjerne på 37 grader.

Må jo nevnes at to kabinettvifter, og en 140mm psu- vifte, i Coolermaster Cavalier 3 kabinett, hjelper selvfølgelig til.

Uansett er det godt å ha lav temperatur på cpu, for straks vifta kjører på over 2000 omdreininger, bråker det fælt når man skal sove i samme rom som maskinen.

Lenke til kommentar
så det du sier er at... selv med 29grader i rommet så idler prosessoren på under 30grader(29)!

ikke verst!

seriøst. jeg tviler på at temp sensoren din er helt korrekt!

5785784[/snapback]

Jeg opplever at temperaturføler viser riktig, ved at alle temperaturer i forskjellige programmer og BIOS stemmer overens.

Er vel helst på eldre hovedkort man kan oppleve lite troverdige tall.

Lenke til kommentar
så det du sier er at... selv med 29grader i rommet så idler prosessoren på under 30grader(29)!

ikke verst!

5785784[/snapback]

Jeg opplever at temperaturføler viser riktig, ved at alle temperaturer i forskjellige programmer og BIOS stemmer overens.

5788139[/snapback]

Han prøvde vel å hinte til at det ikke er fysisk mulig å kjøle ned en CPU som utvikler mange watt, med en enkel luftkjøler. Noe jeg støtter meg 100% til...

Endret av Pantheon
Lenke til kommentar

Vel, å kjøle ned, og å holde kjølig, er to forskjellige ting.

Kom på nå at en av BIOS- oppdateringene har inneholdt en kalibrering av CPU-temperatur. Vet ikke om temperaturen økte eller sank etter dette.

Om temperaturen er feil (At den viser for lav temp) er jo på en måte bra, med tanke på viftehastighet/ støy/ originalkjøler.

Lenke til kommentar

ikke verst!

5785784[/snapback]

5788139[/snapback]

Han prøvde vel å hinte til at det ikke er fysisk mulig å kjøle ned en CPU som utvikler mange watt, med en enkel luftkjøler. Noe jeg støtter meg 100% til...

5789968[/snapback]

og særlig ha samme temp på cpu som romtemp ;)

:!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...