gogg2 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Hei, Det er ikke lenge til The Gathering og jeg vil bygge en ny maskin å ta med dit basert på mATX. Hadde tenkt meg en maskin primært til gaming uten at lommeboka blør. Dette er første maskinen jeg skrur sammen med mATX og jeg lurte på om det er noen utfordringer? Jeg antar at de fleste skjermkort passer inn eller er dette et problem? Tenkte meg en socket 754 basert løsning og muligens et skjermkort til rundt 1500-2000. Hvordan er det med strøm? Noen fallgruver her? Sees på The Gathering! Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Hei. Jeg har hatt M-ATX sokket 754 i forrige maskin. Det er nesten helt likt som vanlig ATX. Alle skjermkort passer, så lenge det er riktig grensesnitt(PCI-E/AGP) Og du skal ikke ha noe problem med å montere noe som helst, det føles akkurat som et vanlig ATX-hovedkort Sees på The-Gathering Mvh Scotty Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Denne tråden burde vært flyttet til kategori for hovedkort Min forrige pc hadde mATX hk og kabinett. Det var en dårlig løsning fordi PSU havnet direkte over CPU (klaring på 2 cm). Da blir CPU glovarm uansett hva slags super Zalman vifte du monterer. Dessuten er mATX hk direkte dårlige når det kommer til overklokkingsmuligheter. F.eks. er mitt Asus A8N VM/CSM omtrent umulig å overklokke på utenom å stille FSB til 240 MHZ. Glem mATX standarden hvis du skal bruke pc'en til spilling osv. Endret 20. mars 2006 av Spartan Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 du kan jo vurdere SFF barebone =) Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 ASUS A8N-CSM er da fungerende m-ATX hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313691 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) hvor mye har du tengt og bruke? hva har du fra før? ikke sikkert du trenger og gå for 754 da 939 ting har ok priser nå. mener jeg skulle klare kabb, cpu og hk til under 2500,- når det gjelder skjermkort er vel 7600gt noe og se etter. link her Endret 20. mars 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
sycho Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Det nye DFI kortet til mATX har mange overklokkingsmuligheter. Finner det på netshop! Har og innebygget Radeon X300 skjermkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå