Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router + Switch = Går ant ?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har da internett Chello som bare deler ut 1 ip. Jeg bruker en router slik at jeg får internett på 4 pc'er. Men vist jeg vil ha mer? Kan jeg koble opp en router til en switch ? Åsså deler switchen ip'er slik som routeren gjør ? Eller at jeg setter opp ip'er selv ? Finnes det en eller annen måte å koble en router til en switch å få nett samtidig..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du kan bare Koble en shitch I en av lan portene på routeren. Men du må bruke en kryssa tp mellom Router og switch

Da deler switchen ut ip.. blir akkurat som og plugge pcen i routeren

(Innlegg nummer 200)

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar
Hva er en krysset kabel da ? Sånn kabel som kan gjøre at du ikke trenger router eller switch.. liksom: Du kobler bare kabelen mellom 2 pc'er.. ?

5778371[/snapback]

Ja det er en sånn kabel du ofte bruker mellom pc og pc uten router eller switch.

Mange router og switcher merker selv om du bruker kryssa tp eller ikke.. du kan jo prøve med en vanlig kabel mellom switch og router om du ikke har en kryssa.. blir det ikke noe lys i led'ene på router og switch så må du bruke kryssa tp.. men om det blir lys på router og switch så fungerer alt fint

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar
Det er lys med vanlig kabel, men tror ikke vi får nett fordet. Kjøper en krysset kabel på Clas Ohlson for sikkerhets skyld jeg ;) Så funker det nokk flott.. :) Tusen takk for alle svar! :D

5778460[/snapback]

Lyser det at det er link med vanlig kabel så kan du bruke vanlig kabel..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...