LoserID Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 er det noen i den store cyberverden som vet om via 4 in 1 drivere er smart å instalere vil det øke stabiliteten og hvor rask pc er? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Det kommer vel mye an på hvilket OS du har. Microsoft selv sier at på XP er de unødvendige, men jeg leste på noen av websitene som tester ut slike ting, f.eks. http://www.tomshardware.com at de anbefaler å installere siste versjon av de rette driverne. Har nettopp lagt inn XP selv, og ikke fått testet ytelse, men på WinME økte jeg ytelsen med 5-10% ved å legge inn siste 4in1 drivere. Skal kjøre en test på det snart, med 3DMark2001, til helgen kanskje. -P- Lenke til kommentar
LoserID Skrevet 6. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2001 kjører dual win98se og win2k, laster ned og skjekker hva som skjer :smile: Lenke til kommentar
Espensi Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Jeg installerte alle drivere på cd platen som fulgte med PC-en. Da hadde den en maks uptime på ca 2 timer før den klikket. Så lastet jeg ned 4-1. Funker som en drøm. Men viss du allerede har en stabil pc så trenger du vel egentlig ikke 4in1 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 De kan vel hjelpe om systemet er ustabilt ja, men jeg merket som sagt en forbedring i ytelsen. Så om du vil se om det er noen poeng å tjene der, anbefaler jeg at du tester. -P- Lenke til kommentar
normal Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 for gudsk skyld installer de ja en grunn til at de blir gitt ut... GOD grunn... Lenke til kommentar
VidarAnders Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Heia, vanligvis skal det gå raskere og mer stabilt når man installerer driverne. I mitt tilfelle brukte jeg 4in1 driverne som fulgte hovedkortet, noe som førte til et tap på 20-30% i ytelsen på Win98SE. Det avhenger sikkert litt også hvilket hovedkort du har. -Vidar Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Quote: On 2001-12-10 01:02, VidarAnders skrev:Heia, vanligvis skal det gå raskere og mer stabilt når man installerer driverne. I mitt tilfelle bruktejeg 4in1 driverne som fulgte hovedkortet, noe som førte til et tap på 20-30% i ytelsen på Win98SE. Det avhenger sikkert litt også hvilket hovedkort du har.-Vidar Du burde kansje laste med de nyeste og prøve med de.... Lenke til kommentar
Pop Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 VidarAnders, jeg tolker det som at du brukte CDplaten med drivere til hovedkortet..? For guds skyld... eh, nei, for din skyld... last ned de nyeste fra VIA sine sider. Det er vel 4in1 ver 4.35 som er de siste nå. Med CD-plate ligger sikkert 4.30 eller no slikt, alt etter hvor nytt hovedkortet ditt er. Nye drivere gir deg bedre kompatibilitet og stabilitet (som regel, det i hvert fall meningen), men også bedre ytelse. Got it? :wink: -P- Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Hvis du prøver å installere 4in1 i XP vil bare via.inf filen bli installert. AGP driveren og det andre blir ikke rørt, så hvis du merker bedre ytelse etterpå er det noe annet som gjør det. VIA sier selv at man kan bruke driverene hvis man opplever problemer uten, men XP trives best uten. Får forresten selv identisk 3dmark score med og uten 4in1. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 På XP fikk jeg samme 3DMark med og uten 4in1 på XP ja. Trodde først jeg hadde gått opp, men så at var en annen faktor. Derimot gikk jeg opp nesten 10% med Detonator 23.11. -P- Lenke til kommentar
Methlir Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Hei! Jeg har testet med med samtlige drivere av XP. Til og med tvunget innstallering av AGP drivere etc. Resultatet er nedslående!!! På mitt system i alle fall. Fersk WinXP Pro innstallasjon med Abit Kt7a, T-bird 1133 og Asus v7700 GTS2. Ikke økt ytelse, men USATBILT. Faktisk har jeg måtte installere XP på nytt noen ganger(bra med Norton Ghost!!!!) Jeg anbefaler ingen med min konfig. å oppgradere. I alla fall driverne opp til 4.35. Lite å hente - mye å tape! God aften! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå