Gå til innhold

sette inn ny hd, hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det hjalp litt, selv om det var ide-harddisk, men hvordan blir det med jumpere. har ikke peil på hvordan det skal settes opp, det fulgte ikke med noen heller

og kan pcen stå på, eller må den skrus av?

Endret av .com
Lenke til kommentar

Pc'en bør så absolutt være AV, ellers risikerer du å ødelegge harddisken.

Med S-ATA trenger du jo ikke å tenke på jumpere for master og slave, så det er vel nytt for deg.

Så lenge du bare har en IDE-harddisk kan du la jumperen stå der den mest sannsynlig står, på MASTER.

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar

har ingen ide disk, men jeg prøvde å koble til disken og bruke verktøyet til seagate. der fikk jeg en feilmelding om at "minnet kunne ikke være "read"".

Maskinen restartet, og jeg mistet internett, xp style var satt tilbake til sånn det var i win 98, og slettet fra tema listen, fant heller ikke den nye disken og alle gjenopprettingstidspunkt var slettet. prøvde å koble fra disken igjen uten at det hjalp. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

må legge til at jeg heller ikke for hørt på musikken min, itunes vil ikke spille av filene.

prøvde å finne disken i datamaskinbehandling, men fikk melding om at "logical disk manager administrative service er deaktivert. kan ikke opprette tilkobling." prøvde å aktivere denne tjenesten, men da fikk jeg denne meldingen: "konfigurasjonsbehandling: tjenesten Plug and play eller en annen nødvendig tjeneste er ikke tilgjengelig."

i windows oppgavebehandling under prosesser, vises forresten ikke brukernavnet til den som kjører prosessene.

Lenke til kommentar

Du sier at du har kjøpt en IDE-disk, så i neste post sier du at du ikke har noen IDE disk.. Hva problemene dine kommer av, det er uvisst for meg..

Bruksanvisning for montering av harddisk: (selv om du har fått en link

1. Skru av PC'n, koble fra alle ledninger og sett bryteren på PSU til 0 (av)

2. Så det vanskelig. Regner med at du har et optisk drev (CD-ROM, DVD-ROM o.l) disse er vanligvis IDE, og er følgelig koblet til HK med en IDE kabel. På en IDE kabel kan man koble to enheter, derfor har vi jumpere. Ditt optiske drev er sannsynligvis satt fom "master" alene på en kabel siden du har S-ATA disk.

Det du skal gjøre nå: det optiske drevet skal settes som "slave" og din nye disk som "master." Da skal det være i orden.

3. Så i windows, så finner du "start - kontrollpanel - administrative verktøy - datamaskinbehandling - diskbehandling.

4. Forhåpentligvis ser du din nye disk der, men "ingen partisjoner" høyreklikk på den og velg "ny partisjon" (e.l ... )

5. Når det er ferdig skal alt være i orden!

Som sagt, hvorfor du har fått slike voldsomme problemer aner jeg ikke, men det høres nesten ut som om (for å ta ditt eksempel med musikken) HD'en med musikk på er koblet fra...

Mvh

_Ferrari_

Lenke til kommentar

du misforstod litt der, _Ferrari_, det jeg mente var at guiden som 9hdoksaet4 linket til hjalp litt, men det var guide til hvordan man innstalerer enn IDE-harddisk

agt, hvorfor du har fått slike voldsomme problemer aner jeg ikke, men det høres nesten ut som om (for å ta ditt eksempel med musikken) HD'en med musikk på er koblet fra...

har bare 2 harddisker nå, en hvor jeg har alle tingene, og en ny som jeg ikke får brukt foreløpig, men den er nødt til å være koblet til, siden jeg kan se på bildene mine, og diverse andre ting

Endret av .com
Lenke til kommentar

har nå funnet ut hvorfor jeg ikke fikk hørt på musikk, under lyd-innstillinger er alle valgmuligheter grå, og det er ingenting under maskinvare.

finner heller ingenting i enhetsbehandling, noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Både meg og _Ferrarri_ tolket det sånn at du skulle montere en IDE-harddisk siden du skrev "har en S-ATA disk fra før, derfor ble det en misforståelse der.

Men det er bra at du har fått det meste til å fungere igjen.

Selv har jeg ingen erfaring med bruk av S-ATA harddisker så når det gjelder det har bare generelle tips, som du sikkert forstod etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...