Gå til innhold

Forsikring til bærbare pc'er?

twarr

Anbefalte innlegg

heisann!

Kjøpte meg ny bærbar pc i går, en Toshiba Qosmio F20.

Jeg har hatt en 5-6 bærbare maskiner før, og det har alltid vært et eller annet som har skjedd med de, enten skjermen, harddisken, tastaturet etc.

Med andre ord: jeg vil ha forsikring på den.

Maskinen er kjøpt på elkjøp (ikke frivillig, måtte kjøpe der), og de tilbyr en 3års forsikring for 1800 kr. Denne gjelder ikke tyveri.

Finnes det noen andre forsikringer (billigere/bedre) der ute? og noen forsikringer som gjelder også for tyveri?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har utvidet Innbo og løsøreforsikring som koster meg rundt 1000kr i året. Den dekker tyveri og uhell på laptop'en og alt annet jeg eier og har, eneste at en må betale 2500kr i egenandel om en skal benytte seg av forsikringen. Valgte derfor ikke å ha no ekstra forsikring på laptop'en.

Lenke til kommentar

Din utvidede innboforsikring har andre begrensninger og bidz. Den dekker blant annet deg ikke i utlandet - og ikke på arbeidsplass eller studiested. Sannsynligvis dekker den deg ikke utenfor døren heller - men enkelte innboforsikringer gjør dette.

I tillegg har de fleste innboforsikringer 20% verdiavskriving i året.

Etter min mening er elkjøps sin forsikring den beste for deg når du sier du er uheldig. Ingen verdiavskriving, ingen egenandel ved rep og maks 495,- i egenandel om du får ny vare.

Elkjøps forsikring dekker faktisk tyveri! Fra innbo, arbeidsplass eller fritidshus (hytte).

Jeg jobber forøvrig på Elkjøp selv - så har vi det klart at jeg ikke driver med snikreklame :).

Trådstarter: Hvilken innbo og/eller reiseforsikring har du fra før? Prøv å finne hva ditt forsikringsprodukt heter nøyaktig - ikke bare selskapet du bruker.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Din utvidede innboforsikring har andre begrensninger og bidz. Den dekker blant annet deg ikke i utlandet - og ikke på arbeidsplass eller studiested. Sannsynligvis dekker den deg ikke utenfor døren heller - men enkelte innboforsikringer gjør dette.

5778073[/snapback]

Den dekker meg utenfor døren selvsagt, ellers hadde jeg ikke regnet med den. Jeg har i tillegg også reiseforsikring som dekker meg straks jeg går ut døren.

Mao. jeg kan miste laptopen ut vinduet ned 4 etasjer og få igjen for dette, med en egenandel på 2500 selvsagt. Men jeg er også veldig forsiktig/påpasselig med tingene mine, så jeg tviler på at noe sånt kommer til og skje. Dessuten bruker jeg ikke laptopen noen andre steder enn hjemme, eller hos foreldre når jeg reiser dit, eller hos dama (og mellom disse plassene ligger laptopen i en godt polstret bæreveske). Det eneste som jeg ser på en risiko som kan skje er enten tyveri eller at jeg er uheldig og søler et glass med drikke i tastaturet.

Har også 24mnd. garanti fra produsent på denne laptop'en (Asus), så hvis noe skulle skje iløpet av 2 år så tar de seg av det. Regner med og selge laptopen og erstatte den med en ny innen de 2 årene uansett.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Hva heter forsikringen din? Som jeg sa så er du ikke dekket på arbeidsplass eller studiested med din innbo og reiseforsikring.

Garanti dekker deg jo IKKE om du ødelegger pcen din som følge av ytre påvirkning - det er jo det en forsikring skal dekke :). Går varen i stykker av seg selv har du garanti og også reklamasjonsrett.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Hva heter forsikringen din? Som jeg sa så er du ikke dekket på arbeidsplass eller studiested med din innbo og reiseforsikring.

Men så bruker jeg ikke laptop'en på arbeidsplass/studiested :)

Jeg har utvidet innbo og løsøreforsikring samt reiseforsikring hos Vital Skade.

Garanti dekker deg jo IKKE om du ødelegger pcen din som følge av ytre påvirkning - det er jo det en forsikring skal dekke :). Går varen i stykker av seg selv har du garanti og også reklamasjonsrett.

5778115[/snapback]

Selvsagt. Men jeg føler meg godt nok dekket med innbo og løsøre + reiseforsikring. Jeg er kjent for og være veldig forsiktig med mine ting, og ta vare på sakerne mine. Jeg har aldri skadet en mobiltelefon engang (og jeg har hatt mange!). Men dersom det skulle skje noe hjemme eller på besøk hos dama/foreldre eller mens jeg er ute med PC'en (enten om jeg går med den på meg, eller om jeg er i bilen) så er den uansett dekket av en forsikring.

Dette er nok for min del iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...