The Ghost Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Trenger hjelp til og sette samen en vannkjøling til pc`n min.... Ikke så altfor dyr siden eg prøver og spare til lappen og bil (har 0kr nå ) Skal kjøpe den etter komformasjonen min...... Alt fra komplett/Norek Tror jeg går for DENNE pumpen... Og kaskje DENNE vann tanken som var litt rå.. Eller kanskje den er for dårlig?? En Radiator uten vifter. Kanskje DENNE GPU blokka må ha vannkjøling for core, minne og spennings regulatoren. Eks. DENNE her, bare fra komplett. Skal parallelkoble alt sammen....... Harddisk kjølere trenger jeg ikke.. Mine spec. Asus K8n-e Deluxe socket 754 AMD athlon 64 3700+ Twinmos value ram 2,56gb pc3200 XFX 7800gs extreme 2 harddisker 250+80gb Skal etter hvert overklokke... Og helt lydløst helst..... Takker og bukker Endret 19. mars 2006 av shadow of darknes Lenke til kommentar
eXa Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 trodde du sa du hadde dårlig råd? teit å bestille fra to plasser. blir jo 100kr ekstra bare i frakt! jeg ville heller gått for noen av de ferdige settene på microplex og bygd ut fra de. cooltek radiatorene er billige og gode, de er blackice extreme radiatorer bare med annet navn! f.eks mist economy trippel rad. hvis du skal bygge det mye ut kan du vurdere en litt kraftigere pumpe, men det er egentlig ikke sååå viktig! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Men for det over som jeg foreslo kan man få det for 2000-3500kr? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Og for jeg plass til det i et midi tower? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 det settet jeg foreslo koster 1400 og har samme radiator. radiator er viktig! så hvis du slenger på den gpu blokka de koster det rundt 2k tilsammen. du mangler også noen ting i kjølinga di. slanger, og vifter f.eks. sjekk ut settet på microplex davel! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 sjekk ut settet på microplex davel! 5778122[/snapback] Skal bestille på norek.no og alt de har på komplett.no har de på norek.no Se selv! Lenke til kommentar
eXa Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 hå du dårlig plass kan du velge dual raddis istede. siden du bare skal kjøle cpu og gpu er det nok uansett! plasser den i bunnen av kabinettet f.eks! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) hå du dårlig plass kan du velge dual raddis istede. siden du bare skal kjøle cpu og gpu er det nok uansett! plasser den i bunnen av kabinettet f.eks! 5778128[/snapback] skal kjøle chipsett og ram etterhvert også Kommer ikke på igjen før 21:00-22:00 Og går det an og ha 2 vann tanker caio Endret 19. mars 2006 av shadow of darknes Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Så hva med dette: -Waterchill 12V Pumpe/Reservoar Xtreme, 1020 l/t -Black Ice Xtreme 3 Radiator, Triple 240x120mm -Thermaltake AquaBay M1, Tank og flyt indikator -Alphacool NexXxoS NVXP-3, For 6800/7800 -Arctic Silver 5 XL Termisk Pasta 12 Gram -Zalman Northbridge Vannblokk NWB1 Når det gjelder CPU blokk så er jeg ikke sikker.. DENNE eller DENNE?? Og er det noe dere føler får og komentere når det gjelder det settet jeg har satt opp?? Får det ca. 20% billigere fra norek............. Nipler og slanger skal jeg kjøpe et anet sted......... Vet at det blir 2 tanker, men er ikke pare det positivt?? Takker og bukker Lenke til kommentar
eXa Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 dropp tanken. harry og beregnet til bigwatersettene. måtte jeg valgt en av blokkene måtte det blitt zalman, men jeg hadde ikke gjort ting som deg. selv med 20% er jeg ikke sikker på om jeg hadde lagt igjen pengene på det der. se på hva du får på microplex for 1400 og hva du får på komplett for 1400! (komplete sett) er det noen tvil egentlig? og det finnes sikkert andre ting enn det microplex har og! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Men kjøler virklig de billig setta noe bra?? Eller skal jeg kjøpe en gammel liten fryser og bygge pc`n inn i den?? Eller vil det ødelegge pc`n (Det med fryseren) Da vil det jo holde seg på -20 grader konstant Endret 19. mars 2006 av shadow of darknes Lenke til kommentar
eXa Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 hva med waterchill cpu power kit med dual radiator. der får du med god vannblokk. Sleng på slanger, as5 og gpu og northbridge kjøler. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 dataen produserer mer varme enn fryseren takler.... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) dataen produserer mer varme enn fryseren takler.... 5779804[/snapback] Sikker? Hadde vært rått og prøve Endret 19. mars 2006 av shadow of darknes Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 hva med waterchill cpu power kit med dual radiator. der får du med god vannblokk. Sleng på slanger, as5 og gpu og northbridge kjøler. 5779801[/snapback] Der er det jo vifter I want a noise killer Lenke til kommentar
eXa Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 vel du er ikke den første. det er blitt hjort for mange år siden nå maskinene produserte mindre varme, selv da klarer ikke fryseren\kjøleskapet og holde følge. kompressoren vil gå konstant. hjemme hos meg er fryseren en mye større plage enn dataen. leste om en som kun monterte radiatoren i kjøleskapet, men kjøleskapet tok kvelden etter kort stund! Lenke til kommentar
eXa Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 jesus. jeg foreslår du setter deg mer inn i emne før du kjøper noe! zalman reserator er nok det eneste for deg! selv med reserator burde du ha en 120mm(på lav hastighet)(i tilleg til den i strømforsyningen) i dataen din! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 jesus. jeg foreslår du setter deg mer inn i emne før du kjøper noe! zalman reserator er nok det eneste for deg! selv med reserator burde du ha en 120mm(på lav hastighet)(i tilleg til den i strømforsyningen) i dataen din! 5779865[/snapback] Ok ok jeg gir meg.. Er bare så lei alt støyen Lenke til kommentar
eXa Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) fortell meg hva du har nå. edit: Og hvor mye du hadde tenkt å bruke. vannkjøling er definitivt veien å gå for ett stille system mener jeg. det er det jeg gjør ihvertfall! edit2: og har du sjekket hva som forårsaker støy i maskinen din? Endret 19. mars 2006 av eXa Lenke til kommentar
eXa Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 ok sjekket hovedkortet ditt. tror du kan droppe å vannkjøle northbridge, den er passivt kjølt. sånn for enkelhetens og pengenes skyld! tror du det blir litt varmt kan du sette en SLIK på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå