Thunderhead Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Vurderer et Ixus 55 som et kamera som kan taes med over alt, men det er påkrevet at laderen tar 110V i tillegg til 230V. Noen som vet? Finnes det eventuelt andre kameraer i samme størrelse og prisklasse hvor den medfølgende laderen tar 110V, eller er jeg nødt til å kjøpe en lader i tillegg? Lenke til kommentar
modin Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Vurderer et Ixus 55 som et kamera som kan taes med over alt, men det er påkrevet at laderen tar 110V i tillegg til 230V. Noen som vet? Finnes det eventuelt andre kameraer i samme størrelse og prisklasse hvor den medfølgende laderen tar 110V, eller er jeg nødt til å kjøpe en lader i tillegg? 5777938[/snapback] Alle moderne trafoer er universelle. Fungerer for begge to, det eneste du trenger er en pluggovergang. Kan i hvertfall garantere at Ixus 55 laderen er universell, da jeg brukte min gamle Ixus V3 lader med 1110volt, regner ikke med at canon har tatt vekk denne funksjonen. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 "Alle" tar jeg med en klype salt, da jeg har sett begge deler, men siden du garanterer for Canon, så blir det et Ixus 55. Takk. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Alle strømforsyninger er idag konstruert etter 'switch mode'-prinsippet, og kan brukes mellom 100-240V, både 50- og 60Hz. Og som modin sier at eneste problemet er en evt. pluggovergang. Den får du på Elkjøp for under 100,- kr. Jeg har fhv nylig vært i Serbia, Tyrkia, Thailand, men hadde ikke hatt behov for noen adapter, men på Kanariøyene måtte jeg bruke adapter. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Canon (og de fleste andre) sine ladere bruker løs standard apparatkabel. Du trenger derfor ikke overgang, kun en apparatkabel med stikker som passer til landet du skal til. Disse er rimelig lette å få tak i i det landet du skal til, stort sett billigere enn overganger/adaptere og mer sikre med tanke på bruddpunkter og at du ikke får festet kontakten pga. størrelse eller lignende. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Canon (og de fleste andre) sine ladere bruker løs standard apparatkabel. Du trenger derfor ikke overgang, kun en apparatkabel med stikker som passer til landet du skal til. Disse er rimelig lette å få tak i i det landet du skal til, stort sett billigere enn overganger/adaptere og mer sikre med tanke på bruddpunkter og at du ikke får festet kontakten pga. størrelse eller lignende. 5779014[/snapback] Kan jeg forstå det slik at kameraet har en "løs nettledning" slik at laderen er innebygget i kameraet, noe ala oppladbar barbermaskin? Btw, noen som har et Ixus 55, og kan bekrefte 100% at det tar både 110 og 230V? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Det er en ekstern lader, som batteriet må settes i, men denne har en løs nettledning som er en helt standard apparatkabel ala den man finner på radioer og det meste annet. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Det er en ekstern lader, som batteriet må settes i, men denne har en løs nettledning som er en helt standard apparatkabel ala den man finner på radioer og det meste annet. 5779947[/snapback] Aha Har ingen erfaring med slike mikrokamera. Lenke til kommentar
modin Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Jeg har foreløpig ikke vært borti en eneste strømforsyning som ikke er universal. Sansynligvis er det billigere enn å lage to utgaver. Pluggovergangen (Eurokantakt til USA-kontakt) er like smal som eurokontakten så plass er ikke noe problem og hvis du reiser en del har du sikkert et overgangsett fra før disse koster heller ikke mer en 20-30 kroner på Chlas Olson eller lignende. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Ok, grunnen til at jeg dro "alle" litt i tvil er at laderen til både mobiltelefonen og hårklippemaskinen min ikke tar annet enn 230V. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå