Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firmware til Speedtouch 510i fra NGT

Anbefalte innlegg

Hei

Har nylig fått ADSL fra NGT og fikk med Speedtouch 546i som har både innebygd modem og router.

Får ikke satt routeren i bridge så jeg kan bruke D-Link DGL-4300 i stedet som router.Hjalp ikke å snakke med NGT heller.

Når jeg streamer video,musikk fra 546i til DVD spilleren min i stuen med innebygd nettverkskort så lagger det,dessuten er 546i heller ikke trådløs.

Men jeg har en Speedtouch 510i som jeg ikke har NGT sin særegne firmware til så jeg lurer på om det er noe sted den kan laster ned eller om noen på forumet kan sende meg en PM og maile meg nyeste eller beste firmware.

Linjen jeg har er opprinelig Nexthome 6500\750 men det jeg får er 5170\735.

Det hadde vært flott om jeg kunne fått 510i satt i bridge så jeg fikk nytte av min DGL-4300.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opprinnelig Telenor sin firmware på 510i fordi jeg fikk den fra Telenor og den er satt i bridge fra da jeg hadde Telenor,prbolemet er at det ikke funker med den firmwaren mot NGT sin linje.

Derfor lurer jeg på om noen kan skaffe meg NGTs firmware til 510i.

Ellers takk for tipset.

Fant ikke noe som hjalp her heller eller har jeg oversett noe?

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Hvis du har tenkt å bridge speedtouchen,må du vel

legge oppsettet til NGT på routeren uansett.

Da trenger jeg oppskriften til det oppsettet hvis du kan hjelpe meg med det,men det enkleste hadde vært å laste ned en firmware med ferdig oppsett fra NGT.

Lenke til kommentar

Hehe etter mye knoting kom jeg på nett men hastigheten min nå er 4396\526 i stedet for 5170\735 som med 546i.

Tror det som gjorde utslaget var å forandre IPn til 510i fra 10.0.0.138 til 10.0.01 som 546i har.

Men hva kan jeg gjøre for å få riktig hastighet,er det noe jeg bør skrive inn manuelt?

Edit:Hm merkelig jeg la inn 10.0.0.1 i stad men nå kommer jeg inn bare på 10.0.0.138.

Jeg forandret på noen småting under easysetup også da jeg la inn brukernavn og passord til PPPoE.

:hmm:

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Nå kommer jeg på nett i bridge mef 510i sammen med DGL-4300 men hastigheten er ikke den samme.

Bør jeg skrive inn primær og sekundær dns manuelt?

PVC inf(VPI.VCI) har jeg satt til 1.33 under easysetup,altså lik som på 546i,hva er den til,kan jeg forandre hastigheten noe ved å stille på denne feks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...