odd2k Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Ser at det som oftest anbefales lavere/tidligere steppinger istedenfor de nyeste, men hvorfor i all verden lager de dårligere og dårligere steppinger? Det er vel ikke sånn at produksjonsansvarlig sier "Nei ka du trur Ivar, ska vi lag en litt dårligere prosessor den her gangen?" Lenke til kommentar
eXa Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 aner ikke. kansje maskinene som lager de blir slitt? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 noen cpu har 2 kjerner i seg, der 1 er ødelagt. vet ikke om det har noe med stepping å gjøre. så den selges som 1 kjerne cpu. og muligens får et annet stepping navn. muligens ikke E3, men E4 eller E6? synes å ha blitt arrestert for lignende utalelse som dette så vær på vakt. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Hei! Selv innenfor "identiske" prosessorer med samme stepping kan det være stor variasjon, så jeg tror det er kilden til dette ryktet. Men jeg skal ikke si meg for sikker. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Det er forskjell på waferne som blir brukt, og ettehvert som folk får testet ut så finner man ut at noen steppinger er bedre enn andre. Grunnen til at folk anbefaler gamle enn nye er vel at det er stor usikkerhet rundt nye steppinger, mens man gjerne vet hvilke som er bra av de som var å få tak i for en liten stund siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå