Gå til innhold

Irritasjonsmoment ved fornyelse av PCCillin.

Anbefalte innlegg

Dette er egentelig ikke en tråd hvor jeg ber om hjelp, for gjort er gjort og spist er spist, men den er en mulighet for meg å 'ventilere' litt, pluss at noen kanskje kan få et tips.

Jeg hadde altså Trend Micro PCCillin 2005 installert, og hadde et 'abonnement' som skulle gå ut 7/4-2006. Altså ganske snart, men fortsatt et par uker til.

Så dukket det opp en pop-up i nedre høyre hjørne for ca. en uke siden, hvor det sto at den går ut 7/4, og at jeg derfor bør oppdatere, og så er det en link.

Men jeg tenker "OK - det er en måned til, så jeg kan vel vente litt".

Men så blir det til at jeg for sikkerhets skyld følger linken allikevel (litt "redd" for å glemme å bestille i tide), som bringer meg til mpx.no, og bestiller der en fornyelses-"pakke".

Så får jeg jo da denne ganske fort i postkassa da (A4 ark med nytt reg. nummer).

Da tenker jeg "Skal jeg fornye , eller skal jeg vente til det gamle abonnementet går ut?"

Tenker litt frem og tilbake, men finner til slutt ut at "Det må vel være sånn at dersom jeg fornyer nå, så vil jeg måtte putte inn diverse informasjon om mitt tidligere abonnement, slik at det nye abonnementet ikke begynner å løpe før det gamle har gått ut allikevel. Sånn må det jo være."

Så jeg avinstallerer den gamle som pr. instruksjon fra en .pdf fil jeg lastet ned fra Trend Micro i norge (en .pdf fil som forklarte hvordan man skulle gå frem når man ville fornye), installerer den nye, går inn og registrerer versjonen - også som instruert, men når den er helt ferdig installert, viser det seg at det nye abonnemetet går ut 19/3 2007, altså akkurat ett år etter at jeg nå innstallerte den nye versjonen med nytt abonnement!

Med andre ord, 'mister' jeg nå et par uker av det gamle abonnementet, som jeg jo egentelig hadde betalt for frem til 7/4 2006.

Litt irriterende, og tenkte jeg burde fortelle andre om det. Vent med å oppdatere til siste dag av forrige avtale, blir vel "moralen" i historien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå ser jeg ikke helt problemet her jeg da. Du har nå lisens frem til år 2007, hva er så problemet? Du mister da ingenting? Hva skal du miste?

5778062[/snapback]

Egentlig skulle han hatt lisens fram til 7.4.07, men siden han oppgraderte litt tidligere så får han bare fram til 19.3.07. Ikke mye å snakke om, men det er prinsipp da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...