balder Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Er det nokon som har erfaring ang. D-link Airplus DWL-900AP+ Trådløst Access point eller D-Link Air wireless Network DWL-700AP. Det eg tenkte eg skulle bruke denne boksen til er at eg skal forlenge signalene fra ein router sli at dei fleste apparatene i huset vil nå routeren. Er eg på bærtur? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Nei men gå heller for DWL-G710 da dette er en rekkeviddeforlenger og vil forlenge dekningsområdet til routeren din på korrekt måte samtidig som at den er totalt uavhenging av ledningsopplegg da de aksesspunktenen du har listet opp har heller svak funskjon som repeatere . Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 D-link Airplus DWL-900AP+ har jeg dårlig erfaring med. Jeg har en D-Link DI-614+ som det står at den skal fungere med, men når jeg mottok aksesspunktet og det ikke fungerte, ringte jeg D-Link og de sa at det bare var én revisjon av routeren som fungerte med DWL-900AP+. Så sjekk nøye om routeren din er kompatibel med aksesspunktet. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Linksys WRT54G, med 1Watt sende styrke burde du få bra nok rekkevidde :!: Lenke til kommentar
Zorro Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Er det nokon som har erfaring ang. D-link Airplus DWL-900AP+ Trådløst Access point eller D-Link Air wireless Network DWL-700AP. Det eg tenkte eg skulle bruke denne boksen til er at eg skal forlenge signalene fra ein router sli at dei fleste apparatene i huset vil nå routeren. Er eg på bærtur? 5777554[/snapback] Jeg har en DWL-G700AP som er satt opp i repeatermode. Den skal vist søtte dette fra fabrikk, men du må oppgradere firmwaren for å få det til. Oppsettet er helt greit; bruk samme SSID og samme eventuelle krypteringsinnstillinger i repeateren som i routeren. Routeren trenger heller ikke være av samme fabrikat som repeateren bare de støtter/bruker samme funskjoner. Hos meg er repeateren plasert i et vindu og tar i mot trådløst signal fra nabobygningen og sender det gjennom kabel til resten av nettverket i denne bygningen. Alle maskiner som er tilknyttet dette nettverket er da altså tilknyttet nettverket i nabobygningen som om det skulle vært en kabel mellom bygningene. Det er i perioder litt ustabilt, og jeg vet ikke hvorfor. Løsningen har vært å slå av og på strømmen på repeateren. Som regel blir det bra etter ett forsøk, men noen ganger må det 2-3 forsøk til før det blir bra. Men da fungerer det også bra helt til neste dag når datamaskinene slås på igjen. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Linksys WRT54G, med 1Watt sende styrke burde du få bra nok rekkevidde :!: 5781080[/snapback] Det er ikke lov med så høy sendestyrke, og du klarer aldri å sende så kraftig som 1 W med en WRT54G. Du klarer et sted mellom 200 og 300 mw. Men husk at det ikke er vits å skru opp sendestyrken på rotueren, husk at trådløse nett er toveis og at du dermed må ha like kraftige sendere på maskinene. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Et annet tips er å sette ditt nett til å bruke en kanal lengst unna/minst to kanaler unna naboen(e)s nett. Hvis du har andre nett i nabolagt på f.eks. 11 og 10, setter du ditt på 1. Hvis kanalene fra 1 tom. 9 er opptatt, setter du ditt nett på 11. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå