Gå til innhold

Tips for å bli bedre i cs (Nå på Norsk)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fy fan, Sikker på jeg sku eid alt og alle..

Men serri: Spill med 16bit, 800x600, Skru opp gamma/konstrast i windows(Da ser du i mørke kriker og kroker) Alltid konsentrer deg om spillet, bruk headsett og lær deg og bruke lyden.

 

 

 

 

 

 

Care om 16bit er så ulovlig

Lenke til kommentar

Største feilen jeg ser folk gjøre er å sikte for nært kanter.

 

F.eks. på aztec. Du står på bombespoten til høyre for ctspawn og sikter mot dobbeldørene til terror. Det jeg ser mange folk gjøre her er å ha siktet helt oppi kanten på døren. Har du reaksjon som supermann og linje til å følge opp så er jo det greit. Men det har jo ikke de fleste av oss, så da lønner det seg å ha siktet litt mer til høyre så reaksjon matcher hvor raskt spilleren flytter seg.

 

Ser jo i ettertid at dette var ett dårlig eksempel da folk ofte stopper og spotter med awp rett i døråpningen der. Men dere forstår vel poenget.

 

Du har høyere reaksjon jo større objektet du reagerer på er.

 

Den som har lengst avstand til ett hjørne ser motstanderen først. Så det er ikke noe poeng i å sette seg på huk helt oppi en vegg og snike seg frem fra f.eks. ett hjørne på dd2 når det står en kar nedi ctspawn og ser mot langen.

 

 

Dette var mine 5 øre med usammenhengende tøv.

Lenke til kommentar
Hvorfor det? Awp er jo koz <3

5779212[/snapback]

Vis man har det selv ja, men vis andre har det så er det piss :thumbdown:

5779228[/snapback]

Pff, det er ingenting som er diggere enn å treffe en awp-fjortis-camper i knollen med ak. :thumbup:

5779539[/snapback]

 

*deagle* :p

Lenke til kommentar
men 800x600 føler jeg er veldig forskjellig fra data til data, en kompis av meg har det og på hans data er det skikkelig digg, med store modeller og glatte kanter, og greit sikte lissom, mens på min er det totalt føkka  :cry:

5801090[/snapback]

Skrudd på AA/AF?

Lenke til kommentar

Hardware begrepsguide

 

Utdrag:

 

AA/FSAA (kantutjevning)

Kantutjevning (Anti-Aliasing, AA) er en teknikk som har blitt stadig mer populær de senere årene. Dette går ut på at skjermkortet manipulerer skarpe kanter på 3D-objekter slik at disse blir glattere og fremstår som mer naturlig. På denne måten får man en høyere visuell kvalitet og grafikken ser rett og slett bedre ut. Kantutjevning blir mindre synlig desto høyere oppløsning man bruker, fordi man i høyere oppløsninger løser problemet med kanter ved å legge på flere detaljer (piksler, piksel = ett punkt på skjermen).

 

Kantutjevning er en teknikk som koster ganske mye ressurser fra skjermkortet, og ofte kan ytelsen gå betraktelig ned når man aktiverer kantutjevning. Kantutjevning er ikke nødvendigvis slått av eller på, men den graderes i flere nivåer (ofte oppgitt i antall X), og jo mer kantutjevning man ønsker, jo lavere ytelse og høyere kvalitet får man. Se forskjell på visuell kvalitet med forskjellig grad av kantutjevning i denne artikkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...