HKRoed Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Hvorfor forsvinner de siste gjenopprettingspunktene i WinXP Pro til stadighet? Innstallerte Office pakka, og PC opprettet da ett nytt punkt av seg selv, men de gamle som jeg har opprettet forsvant. Lenke til kommentar
tp88 Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Sannsynligvis fordi du har avlet for lite plass til systemgjennopprettingen. Jeg regner med du bruker Windows XP, gå da på Min datamaskin -> Egenskaper -> systemgjennopretting. Der velger du hvor mange prosent av harddisken du vil bruke til gjennopprettingspunkt. Når det blir for mange, sletter maskinen de eldste først naturligvis... Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Disse innstillingene står på maks for begge partisjonene, så det er ikke noe mer å gå på der. Tar dette stor plass? Hvor kan jeg evt finne disse filene på disken? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 ikke stol for mye på gjenoppretningen til ms skal du ha orntlig backup så sats på norton ghost foresten andre som syns norton ghost krever sykt mye cd`er til backup? skal ta backup av min 20gb hardisk så krever den ti cd`er. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Norton Ghost er greit nok det. Men skal du holde deg oppdatert med backup hele tiden, blir det mange CD'r å brenne i løpet av en måned. Pr idag bruker jeg symantec's Datakeeper. Helt OK. en kjører backup av de filene jeg vil med en gang en endring er blitt gjort. Saken er at jeg sliter med en feil under oppstarten av WinXp innimellom. C:WindowsSystem32Configsystem.??? er korrupt. Har funnet en fix for dette hos Microsoft: http://support.microsoft.com/default.aspx?...;EN-US;Q307545& men for å få systemet tilbake til der jeg var føre denne feilmld, så må jeg restore Windows med systemgjenoppretting. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 Norton Ghost er greit nok det. Men skal du holde deg oppdatert med backup hele tiden, blir det mange CD'r å brenne i løpet av en måned. Pr idag bruker jeg symantec's Datakeeper. Helt OK. en kjører backup av de filene jeg vil med en gang en endring er blitt gjort. Saken er at jeg sliter med en feil under oppstarten av WinXp innimellom. C:WindowsSystem32Configsystem.??? er korrupt. Har funnet en fix for dette hos Microsoft: http://support.microsoft.com/default.aspx?...;EN-US;Q307545& men for å få systemet tilbake til der jeg var føre denne feilmld, så må jeg restore Windows med systemgjenoppretting. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 21:09, skrev SpritHansi:Norton Ghost er greit nok det. Men skal du holde deg oppdatert med backup hele tiden, blir det mange CD'r å brenne i løpet av en måned.Pr idag bruker jeg symantec's Datakeeper. Helt OK. en kjører backup av de filene jeg vil med en gang en endring er blitt gjort.Saken er at jeg sliter med en feil under oppstarten av WinXp innimellom. C:WindowsSystem32Configsystem.??? er korrupt.Har funnet en fix for dette hos Microsoft:http://support.microsoft.com/default.aspx?...;EN-US;Q307545&men for å få systemet tilbake til der jeg var føre denne feilmld, så må jeg restore Windows med systemgjenoppretting. ja det er greit hvis windows blir ødelagt men hva hvis hd din blir ødelagt da,hd er mekanisk så de blir ganske fort ødelagt etter noen år,spes ibm hehe.Da er det mye bedre med ghost,uansett du trenger heller ikke å ta backup hver måned du kan jo kanskje ta hver 6 måned men nå som cdrw synket litt i pris kan jo det brukes,slette gamle backupen og ta en ny en. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 <kverulering> Husk at ghosting ikke er "ekte" backup, ettersom det kun er et statisk snapshot av systemet. Man kan f.eks. ikke enkelt restore enkelt-filer fra datoen xx.xx.xxxx. </kverulering> Lenke til kommentar
tp88 Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Du...skaff deg DriveImage SE fra Imagequest. Du lager gjennoprettingspunkt selv og ingen blir slettet. Tar lite plass også. Eneste du trenger er 2 disketter som gjennoppretter systemet fra din dato hvis noe gikk galt. Enkelt og greit program. Bruker det i tillegg til MS WindowsXP som gjenoppretting. Dessuten kan du også bruke Moonscape Protection... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå