Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskina henger når jeg spiller musikk i XP. tips?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har da et merkelig problem i XP, som jeg ikke har i Win2k. Problemet er at i XP så kan maskina plutselig stå i stå når jeg hører på musikk. Da står musikken bare å dirrer og jeg må restarte. Det samme problemet hadde jeg på den gamle maskina også. Jeg skjønner ikke helt hvorfor problemet kommer i Windows XP.

Har seff installert riktig driver og sånn.

Lydkortet heter Sound Blaster Live! 24-Bit.

Det er integrert på hovedkortet.

Noen tips på løsninger?

I Windows 2000 forekommer ikke dette problemet, men derimot i XP får jeg dette problemet.

Jeg bruker Winamp i Windows 2000 og Foobar2000 i Windows XP.

mine Windows på denne maskina er Windows 2000 Pro Eng+Sp4 og Windows XP Pro Eng+Sp2.

Håper noen har noen løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å se om det skjer i andre mediaspillere også som, windows mediaplayer o.l, finner sikkert en del gratis mediaplayere du kan prøve. Hvis problemet forekommer her også, så kan du prøva å finne nye drivere til chipsettet(hovedkortet) ditt, evt. finne de nyeste audio codec'ene.

Lenke til kommentar

Sitter å leter etter drivere nå. Jeg tror ikke det har noe med Foobar å gjøre, for det har alltid fungert med Foobar på laptopen, og det er samme versjon. Det har enda ikke skjedd i Windows 2000 på denne maskina.

*venter på drivere* MSI Sine servere er treige :(

Å skifte media player fra Winamp/Foobar til f. eks Windows Media Player er seff uaktuelt. Hvorfor tror dere jeg slutta med Windows Media Player for mange år siden liksom :p?

Lenke til kommentar
Sitter å leter etter drivere nå. Jeg tror ikke det har noe med Foobar å gjøre, for det har alltid fungert med Foobar på laptopen, og det er samme versjon. Det har enda ikke skjedd i Windows 2000 på denne maskina.

*venter på drivere* MSI Sine servere er treige :(

Å skifte media player fra Winamp/Foobar til f. eks Windows Media Player er seff uaktuelt. Hvorfor tror dere jeg slutta med Windows Media Player for mange år siden liksom :p?

5777835[/snapback]

Men du kan prøve da.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...