Gå til innhold

Stylesheet til menyer

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er temmelig fersk på html og det å lage web sider. Jeg har laget en side med tabeller. Jeg vil at menyen og utseende skal være likt på alle sider, så jeg slipper å bruke frames. Vil at menyen skal være synlig hele tiden, men andre sider åpner seg i midten.

Har lest litt om stylesheet og tror kanskje det kan funke, men er ikke helt sikker. I så fall trenger jeg hjelp til dette. Hvis det ikke er mulig å bruke stylesheet til dette håper jeg det er en annen løsning på dette som ikke er så altfor krevende.

Mvh. Raymond Andersen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da vanlig og kopiere den aktuelle filen som inneholder design/meny...

Men hvis det er snakk om sinnsykt mange sider, så hadde jeg laget template for så senere lage ny html dokument med ferdig oppsett fordi da kunne jeg lett oppdatere alle sidene utifra template..sjapt..

Lenke til kommentar

Har fått det til nå ved å bruke tabeller, ved og bruke akkurat samme oppsett på alle sider. Men sånn som det er nå må jeg oppdatere alle sidene manuelt så fort jeg gjør en forandring på index fila (forsiden) Hvordan kan jeg lage en template eller stylesheet som gjør at når jeg forandrer på index.html så blir alle andre sider også forandret. Vil spare meg masse tid ivertfall. Håper noeon kan hjelpe meg med dette. Har ikke peiling på dette selv så trenger koden som er nødvendig og hvordan jeg bruker denne og hvor i html dokumentet koden skal ligge.

Mvh. Raymond Andersen

Endret av anray
Lenke til kommentar

Du kan jo bruke PHP til å inkludere sidene med.

// Headerting og tabeller

<?php include('ADRESSE_TIL_MENYEN'); ?>

// Footerstuff

Håper du forsto det :)

Lettere sagt; du kan bruke php include til å inkludere de filene du vil hvor du vil.

Bare husk å lagre alt som .php.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...