Gå til innhold

På tide med en tv på rommet


Anbefalte innlegg

Fant ingen TV del på forumet så poster det bare under kjøp/salg.

 

I alle år har jeg levd uten en TV på rommet. Så lagt har jeg klart å anskaffe meg et fint tvbord som jeg skal bruke. Dermed mangler bare det viktigste, en tv.

 

Selv er jeg ikke så veldig flink med TVer, hva er det jeg må se på når jeg kjøper tv ?

 

Jeg har ikke lyst på en enorm kasse som står på tv bordet, så derfor vil jeg ha en flatskjerm, enten LCD eller Plasma, så jeg lurer på hva forskjellene er på disse to. Positiv og negative sider med begge.

 

Selv har jeg hørt at Plasmaskjermen ikker er så bra dersom jeg skal koble pcen til tven. Og har hørt at LCD skjermer ikke kan ses like bra fra alle vinker, best rett forfra.

 

Og så var det hvor stor den bør være, 32 tommer synes jeg virker flott.

 

Prisen bør helst ikke være over 12-13 tusen, men rundt en 10 000,- kan den godt ligge.

Endret av Mellet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva skal den brukes mest til ? se på tv ? film ?

Tven skal bruker til å se filmer på via pcen eller på DVD-spiller. Skal også ha tv på den ja. Men er litt usikker på hvordan jeg skal få tv på den. I stuen over meg har vi en TV tuner, så jeg tenkte på hvordan jeg kunne få parabol kanalene ned på rommet mitt, enten ved hjelp av en egen tuner?, eller bare ved en trådløs sender som sender bildet (ulempe: viser det samme på begge tvene).

 

har du vurdert en prosjektor ? eller er ikke det aktuelt ?

Tror ikke jeg har lyst på prosjektor.

Lenke til kommentar

Kjøp deg en LCD men min. oppløsning på 1366 X 768. JVC, LG, Panasonic er gode merker men du kan sikkert få billigere skjermer med samme oppløsning som gjør en brukanes jobb.

Er det mye lys på rommet ditt? Til film kan jo Plasma være et alternativ men her er det stor fare for innbrenning og så vet man jo ikke om de er på vei ut av markedet nå. LCD er en mer allroudskjer for øyeblikket og funker utmerket til pc.

Jeg skal ha med LCD når det blir...

Lenke til kommentar
Til opplysning ligger nå den kategorien her: Forum > Kultur > Film/tv > Video

 

Spør du meg valgte han riktig kategori. Spørsmål om hvilken tv han skal ha sorterer vel neppe under kultur. Kategorien du viser til er ment for videofilmer/serier og lignende.

 

EDIT: Ser ut til at jeg tok feil gitt, men synes likevel det er en snodig plass å ha slike diskusjoner. Beklagelse til zeph :)

Endret av okvangar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...