Mellet Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Fant ingen TV del på forumet så poster det bare under kjøp/salg. I alle år har jeg levd uten en TV på rommet. Så lagt har jeg klart å anskaffe meg et fint tvbord som jeg skal bruke. Dermed mangler bare det viktigste, en tv. Selv er jeg ikke så veldig flink med TVer, hva er det jeg må se på når jeg kjøper tv ? Jeg har ikke lyst på en enorm kasse som står på tv bordet, så derfor vil jeg ha en flatskjerm, enten LCD eller Plasma, så jeg lurer på hva forskjellene er på disse to. Positiv og negative sider med begge. Selv har jeg hørt at Plasmaskjermen ikker er så bra dersom jeg skal koble pcen til tven. Og har hørt at LCD skjermer ikke kan ses like bra fra alle vinker, best rett forfra. Og så var det hvor stor den bør være, 32 tommer synes jeg virker flott. Prisen bør helst ikke være over 12-13 tusen, men rundt en 10 000,- kan den godt ligge. Endret 19. mars 2006 av Mellet Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 hva skal den brukes mest til ? se på tv ? film ? har du vurdert en prosjektor ? eller er ikke det aktuelt ? Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 hva skal den brukes mest til ? se på tv ? film ? Tven skal bruker til å se filmer på via pcen eller på DVD-spiller. Skal også ha tv på den ja. Men er litt usikker på hvordan jeg skal få tv på den. I stuen over meg har vi en TV tuner, så jeg tenkte på hvordan jeg kunne få parabol kanalene ned på rommet mitt, enten ved hjelp av en egen tuner?, eller bare ved en trådløs sender som sender bildet (ulempe: viser det samme på begge tvene). har du vurdert en prosjektor ? eller er ikke det aktuelt ? Tror ikke jeg har lyst på prosjektor. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Kjøp deg en LCD men min. oppløsning på 1366 X 768. JVC, LG, Panasonic er gode merker men du kan sikkert få billigere skjermer med samme oppløsning som gjør en brukanes jobb. Er det mye lys på rommet ditt? Til film kan jo Plasma være et alternativ men her er det stor fare for innbrenning og så vet man jo ikke om de er på vei ut av markedet nå. LCD er en mer allroudskjer for øyeblikket og funker utmerket til pc. Jeg skal ha med LCD når det blir... Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Jeg syntes denne så bra ut. Sony 32" LCD-TV KLV-S32A10 (1366 x 768), HD-ready, HDMI Lenke til kommentar
stengah Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Jeg er også på utkikk etter noe slikt, men jeg lurer litt på hvor mye det er å spare å kjøpe på webshop i forhold til å stikke på El-kjøp eller lignende butikker? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 elkjøp har jo en HD-klar 32" LCD TV med høy oppløsning på 1366 x 768p til samme pris som sony'n på komplett.. med et mer ukjent merke.. men man burde sjekke ut merkene osv. først! Lenke til kommentar
AOe Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Kan anbefale prosjektor på det varmeste, selv om det her visst er uaktuellt... Endret 19. mars 2006 av AOe Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 NetShop har en meget bra LCD TV her. Har sett denne live hos NetShop Oslo, er imponert over bildene. Til 10,000kr er det en bra TV! Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 elkjøp har jo en HD-klar 32" LCD TV med høy oppløsning på 1366 x 768p til samme pris som sony'n på komplett.. med et mer ukjent merke.. men man burde sjekke ut merkene osv. først! 5777973[/snapback] Mulig å se tv med prosjektor ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Til opplysning ligger nå den kategorien her: Forum > Kultur > Film/tv > Video Å bruke ein prosjektor til TV går fint, ein tuner kopla inn på prosjektoren så har du TV, men eg ville ikkje kjøpt ein prosjektor som erstatning for TV. Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Til opplysning ligger nå den kategorien her: Forum > Kultur > Film/tv > Video Japp, fant den ikke når jeg postet, en moderator må gjerne flytte posten min Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Hvorfor ikke gå for denne fra elprice.no ?? Jeg har en kamerat som har den (xeon), og jeg synes den er veldig bra! Han og forøvring.. Skal be han skrive litt om den jeg Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Se her! Ville sett litt på den der.. Den er knallgod, sett den selv i live, og jeg er kresen på skjermer, og den var veldig bra ingen etterslep(testa PGR3 på xbox360), veldig fine farger osv. Kjenner en i tillegg som skal selge sin, ordentlig kar.. Bare ta kontakt, så fikser vi. Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Til opplysning ligger nå den kategorien her: Forum > Kultur > Film/tv > Video Spør du meg valgte han riktig kategori. Spørsmål om hvilken tv han skal ha sorterer vel neppe under kultur. Kategorien du viser til er ment for videofilmer/serier og lignende. EDIT: Ser ut til at jeg tok feil gitt, men synes likevel det er en snodig plass å ha slike diskusjoner. Beklagelse til zeph Endret 21. mars 2006 av okvangar Lenke til kommentar
alex_v_s Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Er ikkje heilt sikker på hvor mye bedre denne er enn LCD, men den er fiin. Sony 50" BakprojeksjonsTV Mamoz selger den for usle 15k. Har vært og kikka på den, og den ser god ut, høgtalerne er ikkje noe å skryte av, men det har en eksternt anlegg te. Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Her har du en bra tv http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314605 . Har ikke den selv, men vurderer å kjøpe slik. Den har fått veldig mye skryt . Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Til opplysning ligger nå den kategorien her: Forum > Kultur > Film/tv > Video Japp, fant den ikke når jeg postet, en moderator må gjerne flytte posten min 5789447[/snapback] Var ikke den litt dyr på elprice ? Elprice 17 494,- Din Hjemmekino 13 890,- Komplett 12.495, Endret 21. mars 2006 av Mellet Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Haha! Ja man må passe seg så man ikke gjør bomkjøp Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 For morroskyld sjekket jeg forskjellen mellom Atec 37" AV370D og JVC 32" LCD-TV LT32S60B. Jeg fant ut at de største forskjellen var dette: -Størrelsen -Litt lavere ms på den dyrere. - Og den dyrere hadde 1 x HDMI (inngang?). Hvorfor er det da så enormt store prisforskjeller ? kr 12.495,- og kr 17.495,- Btw, hva er HDMI inngangen til ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå