pcp160 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Har nå tatt i bruk min 19" crt skjerm som "hovedspillskjerm" for å få full glede av hw, kjører da spillene mine i 1600x1200 ved 70-75Hz. Jeg bruker da så mye AA/AF som er mulig uten at fps går under skjermfrekvens, slik at jeg kan ha på vertikalsync. Det eneste spillet jeg ikke får helt til å flyte som ønsket nå er Live for Speed (bilsim). Kjører i akkurat dette spillet alt på max, dvs 1600x1200@75Hz, 6xAA, 16xHQ AF, max quality mipmap osv, og har likevel framerate mellom ca 90-140+- Men samme hva jeg gjør med vertikal sync i spillet, eller drivere, får jeg litt av denne hakkingen man får når bildet oppdateres i usync med skjermfrekvens. Har prøvd å begrense fps i spillet, fullskjerm VS av/på, og også testet innstilling som heter "minimum ventetid" (1-20ms). Men ser ikke ut til at jeg blir helt kvitt denne hakkingen. Det er jo ikke snakk om veldig mye hakking, men jeg er vel litt kravstor til bildekvalitet, og når jeg først har over 100fps er det litt irriterende at omgivlesene går trinnvis om jeg feks kjører i ring å ser på alt som er litt på avstand. Noen som har noe glupe forslag er jeg takknemelig for alle tips/ forslag? Lurer også på om det er slik at triple buffering må støttes av selve spillet? Har prøvd å aktivere dette i driver, men ser ikke noe forskjell da heller. LFS er et Open GL spill, men vet ikke om det er laget for triple buffering. Om det spiller noen rolle er hardware: X1800XT(PE), Opteron @3.0Ghz, 1GB cas2,5 minne @300Mhz, DFI Expert HK og Raptor disk. Bruker for tiden vanlig ATI Catalyst 6.3 (nyeste offesielle driver) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå