Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Opprette uploadkonto på nett

Anbefalte innlegg

Hvor og hvordan kan jeg opprette en konto der jeg kan legge inn filer som jeg vil dele med andre?

Har vært borti cuteftp men da må mottakeren også ha programmet, og det gjør det tungvint imed mottakeren ikke har pcerfaring.

Takk for all svar.

Endret av duqe77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å sette opp en FTP server er ingen dum idé. Det gir god kontroll over hva du vil dele, og hvordan du vil dele det. Man kan lett sette opp bruker/pass.

Det er heller ikke særlig avansert å koble seg til FTP-serveren. Du kan f.eks gjøre det i internet explorer (ftp://[email protected]). Så kan man lete igjennom mappene som om de var på din egen PC.

Man kan også skaffe seg en "skikkelig" FTP-klient. F.eks FlashFXP er en fin klient, og Bulletproof FTP er en helt grei server.

- Sindre.

Lenke til kommentar
Å sette opp en FTP server er  ingen dum idé. Det gir god kontroll over hva du vil dele, og hvordan du vil dele det. Man kan lett sette opp bruker/pass.

Det er heller ikke særlig avansert å koble seg til FTP-serveren. Du kan f.eks gjøre det i internet explorer (ftp://[email protected]). Så kan man lete igjennom mappene som om de var på din egen PC.

Man kan også skaffe seg en "skikkelig" FTP-klient. F.eks FlashFXP er en fin klient, og Bulletproof FTP er en helt grei server.

- Sindre.

5777502[/snapback]

Men må maskinen da være på for at mottakeren kan dl?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...