Gå til innhold

Kjøpe skjerm snart...

Cookie1

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg skal snart kjøpe en LCD-skjerm og lurer på hva dere ville anbefale?

Har lest masse tester her og der, men det er vanskelig å bestemme seg...

Vil helst ha en 19" skjerm i prisklassen 3000-4000 kr. Hva kan dere anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, jeg skal snart kjøpe en LCD-skjerm og lurer på hva dere ville anbefale?

5776951[/snapback]

Hva skal du bruke den til da? :)
Lenke til kommentar

5776951[/snapback]

Hva skal du bruke den til da? :)

5777061[/snapback]

Tja, for det meste blir det vell til spilling (BF2 / CSS), men også til daglidags bruk, og kanskje til å se en DVD i ny og ne. lol det rimte :!: :!: :!:

Endret av Cookie1
Lenke til kommentar
Har ikke filla peiling på hva spilling krever, men jeg tviler på at du finner noe særlig bedre skjerm for pengene enn Dell 20" Widescreen.

5777133[/snapback]

hørt at responstiden på 20" skjermer er ganske dårlig...denne Dell skjermen har 16 ms responstid, som jeg har et inntrykk av at er ganske mye. Men er det merkbart liksom?

Lenke til kommentar

så noen bilder, da så jeg hvordan ting forandret seg på spill, ville alldri gått widescreen for spill. da jeg så hvordan det forandret seg, gæver sikte forandret seg til

|

___ ____|_____

|

|

nå overdriver jeg litt, men sånn skjer med spill grafikken. noe har støtte for det, mange er fornøyde med widescreen.

så målte jeg en 19lcd vs 17crt

1 cm breiere og 2 cm høyere sånn ca.

så fordelen med en 17 lcd er at den er en smule mer widescreen, har hørt den har mindre pixler, så grafikken blir litt bedre og detaljert.

problemet er at høy oppløsning gjør det vanskelig å lese skrift på en 17 forhold en 19.

weivsonic, benq, samsung, www.hw.no alt mellom 3000-4000 kr

2ms koster rundt 3200-3500 så du får kjapt nok, dvi, panel ? harke peiling

Lenke til kommentar

Selvfølgelig blir bilder gale når du spiller spill i en "ikke-widescreen"-oppløsning strukket på en widescreen skjerm. Det er jo helt åpenbart!

Prøv et spill som støtter widescreen-oppløsning.

NB: husk å velge denne oppløsningen og.

Beklager for at jeg muligens virker litt spydig, men man vet jo aldri hvor mye du loker.

så fordelen med en 17 lcd er at den er en smule mer widescreen.
17 "ikke-widescreen" LCD er mer "widescreen" enn en 17 "ikke-widescreen"crt? Hva i allverden er det du egentlig vil fram til med dette?

Du tar faktisk også feil.

17" LCD har forholdet 5:4, mens 17" CRT passer forholdet 4:3.

har hørt den har mindre pixler, så grafikken blir litt bedre og detaljert.
Er jo en selvfølge at en 17" LCD har mindre pixel-størrelse enn en 19" LCD når begge har samme native oppløsning.

Detaljemessig så klarer man ikke å konse ned på pixelstørrelse når du sitter en halv meter ++ (normal avstand) fra skjermen. Dette blir jo bare ren synsing fra din side.

problemet er at høy oppløsning gjør det vanskelig å lese skrift på en 17 forhold en 19.
Personlig erfaring, eller har du bare hørt dette også? Null stress for en med normalt syn å lese på en 17" i nativ oppløsning. Min Bestefar på 69 år har noe svakt syn og sitter faktisk fremfor en 17" LCD i normal avstand. Han bruker nativ oppløsning og har ingen problemer.

2ms koster rundt 3200-3500 så du får kjapt nok, dvi, panel ? harke peiling.
Det overasker meg ikke i det heletatt at du som til nå har vist deg frem som en "fremmeragende velformulerende skjermguru" fokuserer så mye på den oppgitte responstiden. Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Personlig erfaring, eller har du bare hørt dette også? Null stress for en med normalt syn å lese på en 17" i nativ oppløsning. Min Bestefar på 69 år har noe svakt syn og sitter faktisk fremfor en 17" LCD i normal avstand. Han bruker nativ oppløsning og har ingen problemer.

5779455[/snapback]

Godt å høre, da er det ikke bare jeg som er sær. Jeg foretrekker 17" fremfor 19", siden bildepunktene blir for store på en 19". Men, jeg skulle gjerne hatt en 19" LCD med 1600x1200 oppløsning da.

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...