Dy§no Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Ny komplett maskin(fra komplett) slo seg av tidvis av seg selv, hvor en blåskjerm først ble vist. Dette skjedde oftere og oftere. Bios ble oppdatert, samt Windows, og resultatet var at det tok 2 uker før maskinen slo seg av igjen. To software ram tester ble kjørt i oppstarten(dos) men disse påviste ingen feil(mener den ene også testet HK). Ved hjelp av windows xp cdplaten kjørte eier en repaire av windows, men dette endret ikke på problemet med at maskinen slo seg av. Deretter valgte eier en komplett installasjon av XP, men under denne installasjonen kom det en feilmelding hvor det stod at fil er skadet eller mangler. Så kommer spørsmålet mitt; hvordan i all verden kan xp mangle en fil for å installere xp når den har en orginal(legitim) cd plate? Eventult hvordan kan en fil på denne være skadet? Nå sitter eier der uten maskin, for XP lar seg ikke installere. Dette er ikke min maskin, problemet fikk jeg kjennskap til da en kamerat ringte meg og spurte fortvilet hva han skulle gjøre(noe jeg ikke kunne svare på). Antar løsningen er å sende maskinen tilbake til selger – men Jeg ble så nysgjerrig på svaret her, så tenkte jeg skulle poste det. Takker for svar! Andre 5776945[/snapback] Det er sansynligvis platen som er skadet. Enten fysisk, ved at den har riper/hakk, eller så har den fått andre "indre" skader. Har vært borti denne feilmeldingen selv. Uansett ikke noe problem, det er bare å kontakte Microsoft Norge, så får han en ny plate. Edit: Glemte å si at det kan være at lesehode på cd-rom er skittent. Det kan testes ved å prøve en annen cd-rom. Endret 19. mars 2006 av Polarbastard Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Hei! Jeg har vært borti mange former for grunner til den feilmeldingen. Men hvis du kjører innstallasjonen noen ganger, og oppdager at den stopper på ulike filer, så er det pcen som er ustabil. Da kan det for eksempel være feil med cpu, varm cpu, for svak strømforsyning, feil med minne(utelukket), feil på harddisk, feil på cd-spiller(utelukket) og mye mer. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) .............. Endret 3. februar 2007 av Govassa Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 (endret) .............. Endret 3. februar 2007 av Govassa Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 (endret) .............. Endret 3. februar 2007 av Govassa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå