EVH Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Vil gjerne høre hva dere syns; Eddiedale Bare å skrike ut om ting dere enten liker eller ikke liker. Den er et stykke unna ferdig da, men grunnstammen i siden er så og si ferdig. Takk for hjelp Edit: La på link Endret 19. mars 2006 av Edmanzor Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Hm. Fin side, bra med bilde paa forsiden, savnet dette paa de andre sidene. Paa personalia saa kanskje et bilde av deg hadde gjort seg? Veldig bra side, staa paa! Endret 19. mars 2006 av DE1 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Bugger endel i IE. Skriker også etter litt padding på høyresiden. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Vil bare si at den er ikke lik i IE som i Opera og Firefox, den er sidestil i IE, mot midtstilt i Opera. Kan nok fikses enkelt med litt css. Ellers var det en pen side, diskret og passende farger og bra layout. Synes kanskje selve innholdsdelen kunne vært litt bredere; i 1280x1024 brukes ca bare 40% av det horisontale arealet på siden. Dette kunne nok med fordel vært omtrent 50-60% imo. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Pen og enkel side dette! Likte den, men hvorfor så mye mellomrom mellom menyen og teksten? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Veldig fin side. Når du kommer på forsiden virker den først litt kjedelig. Men i det man ser på de andre andre linkene, blir det faktisk elegant. Men det må da gå ann å ungå Frame? Lenke til kommentar
resol Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Framen du mener er mestsannsynlig såkalt frameforward - for at domene han bruker skal fungere på webhotellet han har (start opplegg) så bruker han frameforward...det er ikke optimalt å bruke, men det er noen ganger det man må gjøre for å få et domene til å fungere på ett webhotell man ikke har ns-tilgang til.. Koden på selve siden er css / divs... Lenke til kommentar
EVH Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Takk for all tilbakemelding! For å svare på litt; Hm. Fin side, bra med bilde paa forsiden, savnet dette paa de andre sidene. Paa personalia saa kanskje et bilde av deg hadde gjort seg? Veldig bra side, staa paa! 5777080[/snapback] Takk takk! =D Bilde skal opp på de andre headerne også. Det er ihvertfall planen, men ikke så kraftige, mest gjennomskinnelige bilder, som indexen. i 1280x1024 brukes ca bare 40% av det horisontale arealet på siden. Dette kunne nok med fordel vært omtrent 50-60% imo. 5777101[/snapback] Skjønner. Det er jo meninga, men kanskje det er litt for smått ja.. Når jeg får inn litt mer innhold på siden kan jeg se om jeg kanskje må utvide den litt, men hittil er det så tynt med innhold at jeg syns det går ganske greit, men det skal selvfølgelig komme mer innhold.. Bugger endel i IE. Skriker også etter litt padding på høyresiden. 5777097[/snapback] Den er grei! Pen og enkel side dette! Likte den, men hvorfor så mye mellomrom mellom menyen og teksten? 5777169[/snapback] Hehe, det er et godt spørsmål.. I begynnelsen var menyen litt bredere, så har jeg bare ikke skrifta <meny> etter at jeg gjorde den smalere, så da står det igjen som det gjør. Det skal jeg få fiksa Framen du mener er mestsannsynlig såkalt frameforward - for at domene han bruker skal fungere på webhotellet han har (start opplegg) så bruker han frameforward...det er ikke optimalt å bruke, men det er noen ganger det man må gjøre for å få et domene til å fungere på ett webhotell man ikke har ns-tilgang til.. Koden på selve siden er css / divs... 5778562[/snapback] Stemmer stemmer! Kjipe greier, men men.. Endret 20. mars 2006 av Edmanzor Lenke til kommentar
Arne Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Eg fekk på ein måte følelsen av at det var noko som manga på venstre-sida. Det var nok litt mykje mellomrom mellom hovud-delen og lenkene+lite padding på venstre-sida. Lenke til kommentar
EVH Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Vil bare si at den er ikke lik i IE som i Opera og Firefox, den er sidestil i IE, mot midtstilt i Opera. Kan nok fikses enkelt med litt css. 5777101[/snapback] Får ikke fiksa dette jeg! Kan noen hjelpe meg? Lurer også på hvorfor menyen blir så rar i IE. CSS'en min: /* CSS Document */ body{ background:#393329;} p{ font: 15px verdana, arial, helvetica; margin-left: 0px;} #top_banner{ padding:0px; background-color:#FFFFFF;} #footer{ display: block; width: 500px; height: 30px; background:; text-align: center; border: 0px solid #FFFFFF; clear: both;} #wrap{ position:center; width: 500px; margin: 0 auto; background:#DEDBD7; padding:0px; font: 15px verdana, arial, helvetica;} #wrap2{ position:center; width: 500px; margin: 0 auto; background:#E1DBB2; padding:0px; font: 15px verdana, arial, helvetica;} #wrap3{ position:center; width: 500px; margin: 0 auto; background:#B3D2D1; padding:0px; font: 15px verdana, arial, helvetica;} #wrap4{ position:center; width: 500px; margin: 0 auto; background:#CCA78E; padding:0px; font: 15px verdana, arial, helvetica;} #wrap5{ position:center; width: 500px; margin: 0 auto; background:#B3CAAD; padding:0px; font: 15px verdana, arial, helvetica;} #wrap6{ position:center; width: 500px; margin: 0 auto; background:#BABDC7; padding:0px; font: 15px verdana, arial, helvetica;} #wrap7{ position:center; width: 500px; margin: 0 auto; background:#DED1BA; padding:0px; font: 15px verdana, arial, helvetica;} #meny{ display: block; width: 135px; text-align:left; float:left; padding:0px; margin-top:20px; margin-right:1px; margin-bottom:1px; margin-left:8px;} #main{ display: block; width: 340px; text-align: left; float: right; padding: 1px,1px,1px,1px; margin-top:20px; margin-right:1px; margin-bottom:1px; margin-left:5px;} /*meny*/ ul#navigasjon{ list-style: none; margin: 0px; padding-top:0px; padding-right:0px; padding-bottom:0px; padding-left:0px;} ul#navigasjon li{ margin: 0px; padding: 0px; color: #393329;} ul#navigasjon a{ text-align: left; font-size: 11px; font: verdana, arial, helvetica; display: block; text-decoration: none; padding-top:3px; padding-right:3px; padding-bottom:3px; padding-left:3px; margin:0px; color: #393329;} ul#navigasjon a:hover{ color: white; background: #393329;} /*main*/ div#main p{ font: 10px verdana; text-align: left; margin: 3px; margin-bottom: 8px; color: #393329;} div#main h2{ font: 15px verdana; text-align: left; color: #393329; margin-bottom: 3px; margin-top:0px;} div#main a{ font-size: 10px; text-align: left; color: #393329;} div#main a:hover{ color: #1B1B1B;} /*cutenews*/ #actnws{ text-align:left; font: 10px verdana; color: #393329; padding:3px; margin-top:3px; margin-bottom:5px; border-top:1px dotted #393329;} #comments{ float: right; color: #393329;} Sikkert mye dårlig css-koding her, men det er første gang jeg bruker css, så det skal bli bedre etterhvert Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Tipper en DOCTYPE kan hjelpe på midtstillingen. Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 #wrap{ width: 500px; margin-right:auto; margin-left:auto; } Lenke til kommentar
EVH Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Tipper en DOCTYPE kan hjelpe på midtstillingen. 5811501[/snapback] Takk skal du ha. Det funket =) Jeg skjønner ikke hvorfor menyen ser så rar ut i IE da. Ingen som vet hva dette kan være? så stort mellomrom mellom hver knapp. Skal ikke være det :S Lenke til kommentar
Arne Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Kan du prøve å få litt luft mellom veggen og teksten? "Luft er godt!" Lenke til kommentar
EVH Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Ikke dumt, ikke dumt Skal se å få inn litt mer luft langs veggene. Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg likte siden veldig godt. Portfolio = Portefølje (på norsk). Desgin: Fargevalget og oppsettet. Bildet i headeren gikk godt inn i siden. Forskjellige farger på sidene. Font-valget i headeren. Litt mye luft i menyen (IE) Trenger litt luft på høyresiden. Koding: Egentlig bare noen små tips og knoting: (Ut i fra mitt synspunkt.) I menyen har du først en div, og så en ul. Div en kan fjernes. Er ikke vits i å ha begge deler. div id=actnws og comments brukes flere ganger på siden. ID skal egentlig bare brukes når det vises 1 gang. Ellers skla man bruke class. Ser at du bruker frames. Men det kommer jo av home.no Også en liten ting til: På portfolioen din, web så bruker du IE-ikonet Lenke til kommentar
EVH Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg likte siden veldig godt. Portfolio = Portefølje (på norsk). Desgin: Fargevalget og oppsettet. Bildet i headeren gikk godt inn i siden. Forskjellige farger på sidene. Font-valget i headeren. Litt mye luft i menyen (IE) Trenger litt luft på høyresiden. Koding: Egentlig bare noen små tips og knoting: (Ut i fra mitt synspunkt.) I menyen har du først en div, og så en ul. Div en kan fjernes. Er ikke vits i å ha begge deler. div id=actnws og comments brukes flere ganger på siden. ID skal egentlig bare brukes når det vises 1 gang. Ellers skla man bruke class. Ser at du bruker frames. Men det kommer jo av home.no Også en liten ting til: På portfolioen din, web så bruker du IE-ikonet 5825441[/snapback] Hehe. Takk for det. Takk for koding-tipsa, de kommer godt med. Skal få ordna det. På portfolioen min vil det komme en flash. Holder på å lage den. Da blir det ikke IE ikon lenger Kalte det portfolio fordi jeg syns det låter tøffere enn portefølje da.. Hehe. Men jeg blir gal av problemet med menyen i IE. er klar over av det er for mye luft der, men skjønner absolutt ikke hva det kan være. Hjjjjeeeeeeelllllpp! =P Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Huh.. Er det ikkje berre å lage "linker"-diven mindre då? Misforstod eg? Lenke til kommentar
EVH Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Tror enten du misforstod eller så skjønner jeg ikke hva du mener. Den ser helt riktig ut i Opera og Firefox, men ikke ie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå