Gå til innhold

Trenger ny CPU kjøler, hvilken?

-Alex-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har noen tips til en god vifte som kjøler ganske bra til dette HK`e : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313691

Hovedkortet er veldig lite, har bestillt vifter før som ikke passer  :ermm:

Takker for svar  :yes:

5776802[/snapback]

Hehe, ingen tvil om at har trengs det en heftig Zalmankjøler (HVIS DU HAR PLASS!! ) Har du det er bør du se på en Fatal1ty kjøler!...

jeg har en vanlig zalman kjøler til ca 300kr... den senket cpu'en min fra ca 55c ned til rundt 30c ! er MEGET fornøyd! :p

Zalman EIER! ;)

Lenke til kommentar
Har noen tips til en god vifte som kjøler ganske bra til dette HK`e : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313691

Hovedkortet er veldig lite, har bestillt vifter før som ikke passer  :ermm:

Takker for svar  :yes:

5776802[/snapback]

Hehe, ingen tvil om at har trengs det en heftig Zalmankjøler (HVIS DU HAR PLASS!! ) Har du det er bør du se på en Fatal1ty kjøler!...

jeg har en vanlig zalman kjøler til ca 300kr... den senket cpu'en min fra ca 55c ned til rundt 30c ! er MEGET fornøyd! :p

Zalman EIER! ;)

5779426[/snapback]

Får satse på en Zalman vifte da :D , men vil helst ikke ha rødt lys på viften min, når resten av PC`n lyser i blått. Noen som har erfaringer med denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...CULED&mcat=c177 :)

Lenke til kommentar

kjøpte meg Zalman CNPS9500LED Digger den, holder min 3,2 Prescott nede på 30-40 c ved nettbruk og laveste rpm holder også riktig flow i kabinettet (front to back) kjøpte denne, en heatsink greie til gpu(fx5700) 3* 120mm (mist) og hiper Psu, maskinen er stillere en noen gang! :w00t:

Lenke til kommentar
Se på bildet av HK Her..

Tviler sterkt på at Zalman kjølerne som "ligger" går å bruke på det HK pga chipset-kjøleren..

5780064[/snapback]

Nei, der var det ikke mye plass å kos på :)

Tviler på at zelman for palss der. Tviler egentlig på at noen "God" vifte vil få plass der. Jeg ville bytta chipset kjøler. Evt må du brekke av noen av pinnene på chipsetkjøleren. - Men da ryker garantien :(

Lenke til kommentar

Klarer bare ikke å se for meg den kjøleren på det HK, spesielt med tanke på at zalman kjølerne t.o.m kan være problematiske når man har minne som er ekstra høyt/high profile (som mitt), får det ikke til å stemme at minne-brikkene mine er høyere enn den passive kjøleren på det HK..

Lenke til kommentar

Jeg har montert en slik Zalman CNPS7000B-Cu cpu-kjøler uten noe problem :thumbup:

Viftene skrår mye fra topp til bunn samt at "soklen" er liten og høy slik at den går klar av chipsetkjøleren. Minnebrikkene ligger forøvrig så langt unna at det ikke er noe problem.

Siden du også har et mATX kort vil jeg gjøre deg oppmerksom på at kjøleevnen til viften også er avhengig av størrelsen og luftflyten i kabinettet.

Med en overklokket Opty :love: hadde jeg temperaturer mellom 50 og 61'c i et mATX kabinett. Etter å ha flyttet samme hardwaren over til et ATX kabinett måler jeg temperatur mellom 35 og 55'c. Store forskjeller med samme cpu-vifte altså.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Jeg sleit med varmgang, var oppe i over 60 grader. Kjøpte en brukt Aerocool HT-102 av en kompis og senka temperaturen til 35 grader. Den er helt lydløs, og man kan montere en vifte til på den om man vil. Anbefales!

:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...