supernapa Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Jeg skal lage et lite program med noen knapper. Finnes det et godt wysiwyg program for å utvikle den type programmer. Intensjonen er også at når man trykker på en av knappene så skal en hendelse oppstå (F.eks at bakgrunnsfargen i området skifter til nevnte farge) Skal også være en Avslutt knapp. - Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Enkleste er å bruke Matisse i Netbeans 5.0. Du slipper å forholde deg til layouts. Totally gridbag.. :-P Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Du kan også prøve Eclipse Visual Editor, men hvis det bare er et lite program med et par knapper er det kanskje like greit å bare bygge det i koden din. Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Enkleste er å bruke Matisse i Netbeans 5.0. Du slipper å forholde deg til layouts. Totally gridbag.. :-P 5776727[/snapback] men koster ikke Netbeans penger? Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) nope.. det er gratis du trenger ikke skrive innn noe mail eller no.. bare trykk next http://www.netbeans.info/downloads/download.php Endret 19. mars 2006 av Vasily Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 matisse er per dags dato den beste gui-builderen Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 matisse er per dags dato den beste gui-builderen 5776784[/snapback] Nå ahr jeg installert Netbeans ... men hvordan går jeg fram? Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 1. file->general->new Java Application 2. Høyreklikk pakken under source packages->new JFrame form Man burde bruke gui-builder hvis man skal ha litt avansert GUI. Siden java tydeligvis er nytt for deg, burde du lære å kode enkel gui før du starter med gui-builder Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 matisse er per dags dato den beste gui-builderen 5776784[/snapback] Nå ahr jeg installert Netbeans ... men hvordan går jeg fram? 5776878[/snapback] Fikk til knappene greit nå ... Men så var det dette med å få endret bakgrunnsfargene da - bassert på knappetrykkinga Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Feks.. skiftfargeKnapp.addActionListener(new ActionListener(){ public void actionPerformed(ActionEvent e){ getContentPane().setBackground(Color.BLACK); } }); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå