Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Topcom modem ødelagt? [Løst]

Anbefalte innlegg

I går morgen klokken 12 virket Online ADSL helt fint. Jeg dro ut en tur og lot PCen stå på.

Når jeg kom hjem igjen klokken 17:00, var PCen min av, altså strømmen hadde gått (i hele området/bygda).

Når jeg skrudde på PCen, fikk jeg ikke kontakt med modemet. Fikk en automatisk privat IP-adresse, 169.xxx...

Når jeg da sjekket lysene på Topcom Xplorer modemet, lyste ikke ADSL lampen.

Så jeg lurer enkelt og greit på om Topcom modemet er ødelagt på grunn av strømbruddet. For nettet virker med naboer som har det samme modemet...

PS: Får ikke kontakt med modemet via 10.0.0.254

Endret av stianandre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd reset av modem?

Slet litt med strømbrudd her og en periode, men la inn ny firmware som gjør at innstillingene ikke blir nullstilt hver gang, så nå er det ikke noe problem om det blir strømbrudd.

Edit: Prøvd 192.168.1.1 ?

Endret av kremt
Lenke til kommentar

Er en liten knapp på modemet, den er ganske så liten så du må bruke tuppen på en penn for å trykke den ned.

Det er den adressen jeg nevnte som er den vanligste for å gå inn på Router Config, men kan være helt annen adresse på din for det da.

Lenke til kommentar

Samme skjedde med mitt topcom modem etter strømbrudd. Resultatet var ødelagt modem. Ringte catch, fikk nytt billion ADSL+ modem, som fucka opp linja til de grader.

Bruker i dag ett haugammalt speedtoutch for at ting skal fungere.

Lenke til kommentar

En fra Telenor var her å sjekket, og det var modemet som var ødelelagt.

Men må si det er temmelig dumt at en montør kommer hit med et nytt modem og tester om linja fungerer med det. Når det gjør det tar han det med seg og bestiller et modem til oss som vi sikkert ikke får på 1 uke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...