DJViking Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Jeg har lenge ønsket å sette opp min egen "profesjonelle" e-post tjener med bruk av WebMail. Jeg har lenge sett på Hula, men det ser ut som det prosjektet aldri blir ferdig. Novell har jo donert endel kode fra sin epost-tjener til dette prosjektet...Så kanskje det har potensial når det blir ferdig (Hvis det blir ferdig)... Til bruk for WebMail ser SquirrelMail ut som et godt alternativ. Jeg har brukt SquirrelMail lenge med mitt domenehotell fra ServeTheWorld... Bare synd de forskjellige stilige draktene koster penger.. Vanlig standard drakt for SquirrelMail er stygt og kjedelig. Men men... Til e-post tjenere. Man har jo Sendmail og Postfix som følger med de fleste Linux distribusjoner. Ifølge denne listen av tjenere er det et hav av e-post tjenere for Linux. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Du kan bruke Horde/IMP til webmail, det ser litt bedre ut. Du må også har IMAP/POP-tjener. Hva er galt med Postfix? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Du kan bruke Horde/IMP til webmail, det ser litt bedre ut. Du må også har IMAP/POP-tjener. Hva er galt med Postfix? 5776464[/snapback] Jeg har ikke noe galt å si om Postfix. Aldri brukt det tidligere...Men jeg vet ikke noe om den tjeneren... Hvordan er den på funksjonalitet, stabilitet og sikkerhet? Endret 19. mars 2006 av DJViking Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Det bør være bra, i og med at det er den mest brukte SMTP-tjeneren pr i dag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Anbefaler absolutt postfix og IMP. Sendmail er altfor stort og vanskelig å konfigurere, hvilket gjør det vanskelig å sikre skikkelig. For all del, har du tid og interesse til å lese hundrevis av sider kan du jo velge sendmail. Men dersom du vil ha noe som er enkelt, sikkert og stabilt bør du velge postfix. Synd at de sluttet å vedlikeholde qmail Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Har Postfix mulighet til å benytte SSL/TLS? Hva med POP. Hva skal jeg gjøre for å benytte POP til å hente epostene? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Har Postfix mulighet til å benytte SSL/TLS? http://www.postfix.org/TLS_README.html Hva med POP. Hva skal jeg gjøre for å benytte POP til å hente epostene? Du må kjøre en POP-server for at POP-klienter skal kunne koble seg til. Jeg bruker Dovecot til det. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Er det ikke en tjener som kan gjøre både SMTP og POP... Slik at jeg slipper å kjøre 2 separate tjenere? Lenke til kommentar
mikis Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 eXtremail er IMAP, POP3 og SMTP i en og samme applikasjon. Den er meget enkel å sette opp og vedlikeholde! Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Er det noen fordel å holde SMTP og POP3 hver for seg? Noen som har erfaring med QPopper fra Qualcomm? Det står på hjemmesiden deres at QPopper er den mest brukte POP3 tjener for Linux/Unix Endret 19. mars 2006 av DJViking Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Smeserver er å anbefale da den har pop3 og smtp og er veldig enkel å sette opp og den har webmail som kan nåes fra utsiden også Endret 19. mars 2006 av nre1458 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå