Gå til innhold

Valg av E-Post tjener

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge ønsket å sette opp min egen "profesjonelle" e-post tjener med bruk av WebMail.

Jeg har lenge sett på Hula, men det ser ut som det prosjektet aldri blir ferdig. Novell har jo donert endel kode fra sin epost-tjener til dette prosjektet...Så kanskje det har potensial når det blir ferdig (Hvis det blir ferdig)...

Til bruk for WebMail ser SquirrelMail ut som et godt alternativ. Jeg har brukt SquirrelMail lenge med mitt domenehotell fra ServeTheWorld... Bare synd de forskjellige stilige draktene koster penger.. Vanlig standard drakt for SquirrelMail er stygt og kjedelig.

Men men... Til e-post tjenere. Man har jo Sendmail og Postfix som følger med de fleste Linux distribusjoner. Ifølge denne listen av tjenere er det et hav av e-post tjenere for Linux.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan bruke Horde/IMP til webmail, det ser litt bedre ut.

Du må også har IMAP/POP-tjener.

Hva er galt med Postfix?

5776464[/snapback]

Jeg har ikke noe galt å si om Postfix. Aldri brukt det tidligere...Men jeg vet ikke noe om den tjeneren... Hvordan er den på funksjonalitet, stabilitet og sikkerhet?

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Anbefaler absolutt postfix og IMP.

Sendmail er altfor stort og vanskelig å konfigurere, hvilket gjør det vanskelig å sikre skikkelig. For all del, har du tid og interesse til å lese hundrevis av sider kan du jo velge sendmail. Men dersom du vil ha noe som er enkelt, sikkert og stabilt bør du velge postfix.

Synd at de sluttet å vedlikeholde qmail :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...