Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ulovlig å gå inn på usikra trådløse nettverk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det er vel overhodet ikke noen lov om dette, men det er vel her etikk og moral spiller inn...

Jeg for min del hadde utnyttet de dumme naboene fullt ut for hvis de ikke setter seg inn i varene de kjøper så er det deres problem, og faktisk usikra trådløse nettverk sender faktisk ut invitasjoner så du godtar egentlig kun en invitasjon fra dem. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Det er en lovendring på vei som gjør det ulovlig, men pr dags dato er det lov. Dette er diskutert ihjel her tidligere, og er ikke spesielt konstruktivt.

Du kan bruke søk-funksjonen, og finne mange tråder på dette forumet om akkurat det emnet.

EDIT: I tillegg forbyr Telenor deling av ADSL-linje i sine kontrakter, og således kan det betraktes som ulovlig. Men, la pengegriske advokater ta den runden.

Kan en mod stenge denne tråden før det sklir ut?

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til å se hvordan de skal lage den loven...

For det som burde være ulovlig er jo å ha åpne nettverk som sender ut invitasjoner, ikke godta dem... ;)

Og i et slikt spørsmål vil alltid noen syns det er frekt og ulovlig, mens andre ikke og det er fordi vi har forskjellig etikk og moral.

EDIT: Som Serpenis sier her forbyr bl.a. Telenor det ja, men da er det jo han som har det usikra nettverket som gjør noe ulovlig og ikke de som godtar en invitasjon.

Endret av datating
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...