Gå til innhold

7900GT kjappere enn 7800GTX 256MB

Anbefalte innlegg

Ja, som tittel sier så vil jeg bare ganske enkelt bemerke at jeg har observert at 7900GT faktisk er kjappere enn det 'aldrende' 7800GTX med 256MB RAM.

Begge kortene har jo 256MB RAM og begge har 24/8 pixel pipelines/vertex units. 7900GT er dog klokket noe høyere :) Og XFX har jo en versjon som er klokket til 560/1650 Kjerne/minne!! Og dette scorer faktisk bare ca. 500 poeng lavere enn 7900GTX i 3DMark06!

Så konklusjonen er jo at 7900GT er et fantastisk kjøp for rundt 3000,- Kroner!. XFX sin 'Turbo versjon' koster 3495,- Kroner hos komplett. Men det er ikke ille når man tar ytelsen i betraktning!.

Jeg har 7800GT på den ene maskinen min og 7800GTX 256MB på den andre maskinen min og har ikke tenkt å oppgradere men fant det interessant å ta opp dette. Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg kan huske fra testene jeg leste så var det såvidt kjappere i flertallet av testene, men av og til lå det litt bak. Men det er ihvertfall et bedre valg til samme pris pga denne lille forskjellen, og enda viktigere, pga klokkemulighetene.

Lenke til kommentar

lusker og lusker... er jo faktisk første gang på lenge nå at vi ikke har en skjermkort lansering hengende over oss, er jo hele 4-5 måneder til vi ser g80. jeg tror at nå er det fin tid og kjøpe kort på

skal også være sakt at komplett har 1800xt til 2999,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...