hojohansen Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) får ny pc i morgen, tenkte at jeg muligens skal klokke den, men har ikke peil!! hvordan gjøres det? hva er fordel \ ulempe? Kan noe gå galt? hvordan løses det igjen?? dette gjelder en 2x 4200+ hvor mye kan jeg klokke den til?? har kjøpt denne pakken!! http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...38X802021331990 mvh HoJ Endret 19. mars 2006 av hojohansen Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Det hk'et er fullstendig ukjent for meg, men søk på forumet etter det, så finner du sikkert noe.. Ram'en vil nok ikke være så oc-vennlig, så om du baserer deg på overklokking for å få opp ytelsen burde du kanskje ha kjøpt bedre ram, og gjerne 2gb om du har råd til det. Fordelen med overklokking er selvfølgelig at man får bedre ytelse, men dette vil nødvendigvis gå på bekostning av temperatur, og økt behov for kjøling, som gjerne gir økt støy. Det finnes en guide her inne for overklokking av A64 systemer, foreslår at du tar deg en titt på det. Ellers vil jeg nesten anbefale å høre litt med noen som har MSI hk ift overklokkingsvennlighet. Og, det kan gå galt.. Noen ganger restarter bare pc'en, andre ganger må du nullstille bios, altså åpne maskinen og flytte på en switch, og.. sjansen er der for at du svir av hele cpu eller andre deler.. Det er derfor man klokker litt og litt, og ser hvordan temperaturen utvikler seg og at systemet er stabilt. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 De fleste ganger det går galt så er det enten bare å trykke reset eller å nullstille bios. Skal litt til før du svir noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå