Gå til innhold

TV-ut på S3 Twister (PN133) under XP SP1

larseko

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har også postet melding om dette i "Bærbare datamaskiner", men siden jeg mener problemstillingen gjelder brikkesettet brukt på skjermkortet, vil jeg tro det også passer seg her.

Det er nemlig slik at jeg er den ellers så lykkelige innehaver av en Zepto Znote 3001 bærbar PC. Denne er basert på chipsettet VIA PN133, som omfatter S3 Savage4 "Twister" grafikk-chipset. Dette har så TV-ut som jeg gjerne skulle brukt til å se film på TV-en, og jeg fikk da også tilslutt koblet opp dette med en svideo-scart-adapter og styr her om dagen, så jeg vet at det fysiske der er på plass. Nå var jeg imidlertid vågal, og oppdaterte driverne, og da fungerte det neimen ikke lenger (selvfølgelig). Etter dette har jeg forsøkt å installere Windows XP Sp1 (det var W2K da), og jeg får det samme problemet der.

Der det før var en fin TV i kontrollpanelet (under Display etc, altså), er det nå et rødt kryss foran den, selv når TV er på og alt koblet til. Har hørt at s3tweak skal kunne være til hjelp, men det har bugs i seg som gjør at det selvfølgelig ikke fungerer med mitt oppsett. Er det noen som har noen anelse om hvorfor i det heteste ******* jeg ikke kan få dette til å virke? Det er jammen meg irriterende, og supporten til Zepto er tydeligvis ikke-eksisterende på dette området, for jeg får ikke svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...