alexkl Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Hvor mange av dere bruker en antistatisk armlenke/matte når dere skrur i pcen? Jeg bruker selv ikke det..Monterte pcen min på en teppe som er limt fast i gulvet på rommet jeg,gikk litt rundt på rommet for og hente de forskjellige delene.Tror dere det kan ha skadet pcen min?Den har fungert fint i 1 mnd nå=) Lenke til kommentar
Patz Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Om jeg bare skal bytte et kort og lignende så bruker jeg aldri ESD-sikring, bruker det derimot av og til når jeg bygger nye, komplette maskiner. PC-deler tåler det utroligste, men man KAN være utrolig uheldig, selvom det skjer utrolig skjelden. Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Når jeg jobber med min egen hardware - aldri. Når jeg jobber med andres hardware bruker jeg en sånn liten ESD-lenke som jeg fester i kabinettet, også lar jeg maskina stå tilkoblet lysnettet, så har strømmen et sted å stikke av også. Dette mest for å være på den sikre sida, jeg har aldri fritert komponenter med "statisk elektrisitet". Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 saken med statisk elektrisitet er jo at du ikke trenger å få problemer med en gang. Men om f.eks skjermkortet dør om 2 mnd eller 9 mnd så kan det godt være statisk elektrisitet sin feil.. Men det er jo selvfølgelig vanskelig å finne ut av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå