SineTwo Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Har en LG Combo dvdles (16x) og 32x/10x/40x cdrw. Måtte ha combo p.g.a. lite barebone system. Anyway, når jeg prøver å brenne over 20x (dvs når jeg brenner 32x og den bytter fra 20x > 24x osv.) så går hele systemet meget ustabilt. Da hopper buffer'n fra 0 - 100 hele tida, og brenner LED'en skrur seg av og på med intervaller (ulikt i 20x - hvor den står og blinker på write konstant). Dette problemet oppstod ikke før noen dager siden - og den første gangen jeg fikk brenneren fungerte alt ypperlig med 32x brenning - da jeg hadde brent omtrent 70 cd'er. Nå er plutselig brenneren både ustabil når den brenner over 20x (24+) og når jeg prøver å installere spill o.l. fra cdrom'en begynner musa å hakke smått (da den trolig leser i 40x). Har grunn til å tro det er noe feil med brenneren ELLER WindowsXP (kjører også NTFS format på begge HD'ene). Jeg har kun 200w PSU på pc'en, men det dugde når jeg brant de første 70 cd'ene i 32x, så jeg ser absolutt ingen grunn til at det ikke bør fungere nå. Specs på maskinen ligger på www.jugendklub.tk hvis det er av noe nytte. Og jeg benytter forresten fremdeles smartbuy - som som jeg forøvrig også gjorde når jeg brant tidligere. Er det noen som vet hva det banale problemet KAN være? Det er EKSTREMT irriternde å ikke kunne bruke brenneren fast i 32x - og takker på forhånd for evt. gode svar som kan være av nytte ( og ikke kritiske merke-vare idioter som ikke gjør annet enn å spamme forumet med propaganda :smile: ) SineTwo edit: fiksa emnet _________________ Vi har da alle problemer? [ Denne Melding var redigert av: SineTwo på 2002-09-24 14:59 ] Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Hei... Du bør kontrollere hvilken modus brenneren din står i hos IDE-Kontrolleren din. Gjør følgende : 1. Start -> Kontrollpanel -> System -> Hardware -> Enhetsbehandling Nå skal du, hvis jeg har skrevet riktig, se en oversikt over hardwaren i maskinen din. 2. Finn IDE ATA/ATAPI kontrolleren og velg deretter den kanalen som brenneren/dvd'en din er koblet til. Dobbelklikk på den for å åpne egenskapene. 3. Velg Avanserte innstillinger og kontroller om den står i DMA eller PIO mode. Den skal stå i DMA mode for optimal ytelse. Håper det hjelper -Neo Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 jeg kan også velge pio mode i bios - hvorav den står på default - jeg kan velge mellom 1 og 4 (eller 5 - husker ikke)... hvilken bør jeg velge i bios? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: SineTwo skrev (2002-09-24 19:29):jeg kan også velge pio mode i bios - hvorav den står på default - jeg kan velge mellom 1 og 4 (eller 5 - husker ikke)... hvilken bør jeg velge i bios? 2 =ata33 så tror eg at 4=ata66 og 5=ata100. Er dette feil gutter, Er sikker på den første. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå