LekebiL Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg lurer på hva som er best av Home og Pro.. er home bedre til spill enn Pro? Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Det er ikke noe best - dårligst. Det kommer bare ann på om du har bruk for de ekstra funksjonene i PRO utgaven. De fleste hjemmebrukere har ikke det. På spill er begge like bra. Du finner forskjellene hos microsoft.com hvis du leter litt. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 14:44, skrev b-duvaland:Det er ikke noe best - dårligst. Det er en ting som er sikkert, og det er at ikke noe av det kan kalles best. Det er rett og slett kun dårlig. OK, jeg overdriver litt, men velg som de fleste andre, Win2k! Heia win2k Lenke til kommentar
Co[]V[]bster Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Eh.. den største forskjellen mellon Pro og homedition, er att PRO har støtte for flere CPU'er.. Lenke til kommentar
Co[]V[]bster Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 18:07, skrev opplysningen1881: Quote: Den 2002-09-24 14:44, skrev b-duvaland: Det er ikke noe best - dårligst. Det er en ting som er sikkert, og det er at ikke noe av det kan kalles best. Det er rett og slett kun dårlig. OK, jeg overdriver litt, men velg som de fleste andre, Win2k! Heia win2k Bruker selv Win2k PRO med Service pack 3, denne er helt stabil, så jeg sier meg enig! Lenke til kommentar
CAH1 Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 18:07, skrev opplysningen1881: Det er en ting som er sikkert, og det er at ikke noe av det kan kalles best. Det er rett og slett kun dårlig. OK, jeg overdriver litt, men velg som de fleste andre, Win2k! Heia win2k Som de fleste andre? Begge dårlig? Jeg vet ikke hvilken maskin du har eller hva du har gjort men du kan umulig ha prøvd XP nok siden du synes det er dårlig. En latterlig påstand, det er stabilt og fungerer utmerket til spill! Lenke til kommentar
TheBirg Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Altså skal man bare "ha" et operativsystem er Home Edition greit, men ønsker man å ha mere kontroll og å sette opp Windows mere etter egene ønsker og krav, er Por. å anbefale ! Også litt til de som ikke får det til da : Altså har man problemer med XP påstår jeg at man enten ikke har innstallert det skikkelig, har en piratkopi av en Betaversion, eller no gammal Hardware som ikke støttes, XP er ikke laget for en maskin som var FET for 4 år siden, den er for det nyere som er !!! Har aldri hatt noen problemer med det, bare pass på å ha de riktige nyeste drivere så er det ei no problem. Lenke til kommentar
GoldPush Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 14:44, skrev b-duvaland:Det er ikke noe best - dårligst. Antar det var et forsøk på humor/MS dissing.... Uansett jo det er en "BEST" Win XP Pro > Win2K Pro > WinXP Home > Win NT > Win98SE > Win98 > WinME > Win95..... Enten velger du WinXP pro eller Win2k pro. Begge operativsystemene er meget stabile og har god resursbehandling. WinXP pro har noen fine features, men hvis du ikke liker å styre og stelle for mye ta Win2k Pro med SP3. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 XP har akkurat det samme funksjonene som HOME, men det legges mer vekt på administrasjon/nettverk/server, slike tilleggsfunksjoner har ikke HOME. o.l + at XP støtter kjøring av to CPU'er. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 *hosthost*, må si at dere hele gjengen har "feil". WinXP Home -> bygd utifra WinME (selv om de sier at den er bygd opp av Winnt kjernen) WinXP Pro -> bygd utifra Win2K. Forskjellen er stor, Pro er garantert bedre, mer stabilt og antakelig 0 blåskjermer. Gå for Pro! Godt å kjenne folk som jobber for MS Norge :smile: Lenke til kommentar
Laka Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 21:43, skrev Basus:*hosthost*, må si at dere hele gjengen har "feil".WinXP Home -> bygd utifra WinME (selv om de sier at den er bygd opp av Winnt kjernen)WinXP Pro -> bygd utifra Win2K.Forskjellen er stor, Pro er garantert bedre, mer stabilt og antakelig 0 blåskjermer.Gå for Pro!Godt å kjenne folk som jobber for MS Norge :smile: Bare tull. Hva mener du er forskjellen da? Få høre. Hvorfor er XP mer stabilt en HOME når det er omtrent det samme. Hvis du tar bort støtte for admin. server, dual o.l blir XP til HOME. Lenke til kommentar
Co[]V[]bster Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 21:43, skrev Basus:*hosthost*, må si at dere hele gjengen har "feil".WinXP Home -> bygd utifra WinME (selv om de sier at den er bygd opp av Winnt kjernen)WinXP Pro -> bygd utifra Win2K.Forskjellen er stor, Pro er garantert bedre, mer stabilt og antakelig 0 blåskjermer.Gå for Pro!Godt å kjenne folk som jobber for MS Norge :smile: Denne meldinga gjør meg jævlig forbanna! DET ER F*A*E*N I MEG BARE TULL 0 BLUESCREENS OF DEATH? Jeg brukte XP PRO, FIKK BLUESCREENS SOM BARE F*A*E*N JEG! Og det er ikke noe i veien med riggen min. Kjører nå 2000 pro med SP3 som sagt. Men når Linux, får økt spillkompabilitet, eller Lindows kommer, SKAL JEG KASTE MICROSOFT WINDOWS I DASS!!!!!!!!! M.V.H CoMbster Lenke til kommentar
Laka Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Ta det litt rolig, vi prøver vel bare å føre en normal dialog som nrmale mennesker? Hvis vi skulle klaga til Telenor ville det blitt en annen sak:) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Her er saken...personer som får bluescreen i xp har enten inkompitabelt system eller fokka noe opp.. jeg fikk ikke blåskjerm før jeg hevde bussen fra 100 til 145mhx Lenke til kommentar
Toa Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 22:22, skrev Co[]V[]bster: Quote: Den 2002-09-24 21:43, skrev Basus: *hosthost*, må si at dere hele gjengen har "feil". WinXP Home -> bygd utifra WinME (selv om de sier at den er bygd opp av Winnt kjernen) WinXP Pro -> bygd utifra Win2K. Forskjellen er stor, Pro er garantert bedre, mer stabilt og antakelig 0 blåskjermer. Gå for Pro! Godt å kjenne folk som jobber for MS Norge :smile: Denne meldinga gjør meg jævlig forbanna! DET ER F*A*E*N I MEG BARE TULL 0 BLUESCREENS OF DEATH? Jeg brukte XP PRO, FIKK BLUESCREENS SOM BARE F*A*E*N JEG! Og det er ikke noe i veien med riggen min. Kjører nå 2000 pro med SP3 som sagt. Men når Linux, får økt spillkompabilitet, eller Lindows kommer, SKAL JEG KASTE MICROSOFT WINDOWS I DASS!!!!!!!!! M.V.H CoMbster Har hatt Win XP pro installert i 10 uker nå. Aldri fått noe bluescreen. Stabilt som bare det. Lenke til kommentar
GoldPush Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Han er bare ikke så flink med maskiner og til personen som påstår WinXP Home er bygd ut fra ME kjernen, er du stokk stein dum eller prøver du bare? Det hadde vært en komplett irasjonel løsning. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Har kjørt WinXP pro siden mars(?) 2001, og jeg aldri har hatt et mer stabilt OS. Selv den første builden jeg prøvde (2428, før beta 2), knuste win98/ME, i både stabilitet - og bruk ellers. Jeg synes det er særdeles barnslig av win2k fans å bryte inn med kommentarer om at winXP er dårlig, når tråden ikke er en 2K vs XP diskusjon engang. On-topic: Pro og home er nøyaktig lig når det gjelder stabilitet spill osv. Pro versjonen har flere funksjoner - det er forskjellen. Dette er for det meste nettverksrelaterte funksjoner, så hvis ikke du er i en bedrift eller noe slikt, holder det med Home. Hvis du driter penger (eller skaffer det på windows på andre måter), så går du selvsagt for Pro. Det er ingenting å tape på det. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 ok, first off. viktige forskjeller på Home og Pro.. - støtte for flere CPU'er (går utifra at dere vet hva dere snakker om, for jeg er ikke sikker/har ikke peiliing på dette). - Pro har støtte for pålogging på Domener over nettverk, noe Home ikke har - Pro har støtte for remote desktop og VPN, noe Home ikke har. det er sikkert flere forskjeller, men de er de viktigste for meg atm.. Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 En annen viktig forskjell er den derre verification greia. Ettersom jeg selv kjører pro har jeg sldri sliti med den, men om man bytter hardware ganske ofte (og det gjør vi jo, jeg iallefall) er den visst dønn irriterende. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Trur vi nå har fått avklart hva forskjellen på HOME og XP er:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå