Gå til innhold

Mer DDR SDRAM til MSI K8T Neo-FSR

vargen

Anbefalte innlegg

Har MSI K8T Neo-FSR hovedkort Link som inneholder 3 stk DDR DIMM Slots. Prosessor AMD Athlon 3400+ (Socket 754). Nå har jeg 2 stk Apacer PC3200/DDR400 CL 2.5 brikker. HK støtter opptil 2 Gb, men jeg blir forvirra av å lese manualen. Det står jeg må ta hensyn til singel og double side, og ei anbefalt liste viser hvordan ulike brikker skal sitte, se Link. Driver endel med Cubase og 1 Gb ekstra hadde vært fint . Når jeg leiter i nettbutikkene har de masse forskjellige nærmest liklydende RAM-brikker. Hva bør jeg velge ? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har MSI K8T Neo-FSR hovedkort Link som inneholder 3 stk DDR DIMM Slots. Prosessor AMD Athlon 3400+ (Socket 754). Nå har jeg 2 stk Apacer PC3200/DDR400 CL 2.5 brikker. HK støtter opptil 2 Gb, men jeg blir forvirra av å lese manualen. Det står  jeg må ta hensyn til singel og double side, og ei anbefalt liste viser hvordan ulike brikker skal sitte, se Link.  Driver endel med Cubase og 1 Gb ekstra hadde vært fint . Når jeg leiter i nettbutikkene har de masse forskjellige nærmest liklydende RAM-brikker. Hva bør jeg velge ?  :hmm:

5775621[/snapback]

Ifølge manualen er det kun to kombinasjoner som vil gi max speed (ddr400) D - S - S eller S - S - S

Jeg vil tippe brikkene du allerede har er (D) double-sided, og vel forsåvidt også den du tilslutt kjøper. (S) Single-side er mere sjelden man får tak i.

Dvs. med en ny brikke vil du gå ned fra ddr400 hastighet, til ddr333, men en ekstra 1 GB ram er jo forbedring.

edit; prisguiden Apacer ddr400

https://prisguiden.no/product.php?product_id=25804

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar

Takk for svar. De to Apacerbrikkene jeg har nå er 512 Mb hver. Vet ikke om dette er doble, men de har disse gråsvarte firkantene på begge sider hvis det er det som sier noe om det. Det viktigste for meg er å ha et mest mulig stabilt system som kan takle mange tunge operasjoner på èn gang uten å stoppe opp og bli tregt. Kan gjerne bli raskere også, men altså ikke først og fremst. Så hvis jeg kjøper 1 Gb Apacer ddr400 og setter den i slot 1 skulle det bli bedre, selv om systemet da vil kjøre med ddr333 hastighet. Saktere, men mer rustet?

Lenke til kommentar
Takk for svar. De to Apacerbrikkene jeg har  nå er 512 Mb hver. Vet ikke om dette er doble, men de har disse gråsvarte firkantene på begge sider hvis det er det som sier noe om det. Det viktigste for meg er å ha et mest mulig stabilt system som kan takle mange tunge operasjoner på èn gang uten å stoppe opp og bli tregt. Kan gjerne bli raskere også, men altså ikke først og fremst. Så hvis jeg kjøper 1 Gb Apacer ddr400 og setter den i slot 1 skulle det bli bedre, selv om systemet da vil kjøre med ddr333 hastighet. Saktere, men mer rustet?

5777942[/snapback]

Hender man må prøve seg litt frem med hvilken slot. Ja, 1 GB oppveier i massvis for hastighet spm. Legg merke til at den 1 GB Apacer brikken er CL 3, mens de du har fra før er CL 2.5 som du skriver. Men regner med du har bios innstillinger på Auto så da blir ikke det noe problem.

Lenke til kommentar

Blir litt dyrt med to nye 2Gb brikker, så det blir med èn tenker jeg. Veit ikke akkurat hvor i bios autoinnstillingen er, men finner nok ut av det. Hadde det vært bedre med CL 2,5 på alle, eller er det ikke så nøye. Er det fordel med samme fabrikant - finns jo drøssevis å få tak i. Kjempeglad for tilbakemeldingene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...