Jokke OnO Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Hei. Cpu'n min blir så varm om dagen.(65-70 grader) Jeg har akkurat satt inn en ny hd på 160gb(ide). Kan det ha noe å si? Dette er en gammal pc som jeg har hatt en del år. Prosessoren det er snakk om er en AMD xp 1300. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Kjenn på disken om den blir ekstremt varm, om ikke, mål spenningen på 12v-kanalen med og uten disk. Endret 18. mars 2006 av Patz Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Begynte prosessoren å bli varm rett etter du satt i den nye harddisken ? Hvis ikke, så må du nok fjerne litt støv fra kjøleren og sette på ny kjølepasta for å få ned tempen noen grader. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg tror ikke at disken hadde stor innvirkning, men det kan du finne ut ved å ta den ut. Jeg tror heller at det er støv eller et annet kjølerproblem. (som nevnt) Husk at støv er pcen nest verste fiende. Lenke til kommentar
Jokke OnO Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Takker for svar! Skal prøve å ta'n ut jeg. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 pass så du ikke brekker noe, kan renses med parfyme, husk å ha kjølepasta artic silver eller noe sånt 0.5 gram er mer en nok. Lenke til kommentar
Jokke OnO Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2006 Får man kjøpt kjølepasta på Clas Ohlson? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Dersom orginalkjøler ble montert med heatpad så skal det ikke være noen gunn til å bytte ut, kan maks hjelpe et par grader om du er heldig, uansett så må du rense vekk heatpad-materialet med isopropanol eller lignende. EDIT: De har kjølepasta beregnet for transistorer på Clas Ohlson, men den leder trolig varme enda dårligere en heatpaden. Endret 21. mars 2006 av Patz Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 http://www.clasohlson.no/ fant ikke, men lette ikke lenge. hvis ikke finnes det en data forretning i nærheten? netbutikker o.l. tar vel 80 kr frakt og legger dem i en eske. hvis ikke ring å få som brev. Lenke til kommentar
Jokke OnO Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Dersom orginalkjøler ble montert med heatpad så skal det ikke være noen gunn til å bytte ut, kan maks hjelpe et par grader om du er heldig, uansett så må du rense vekk heatpad-materialet med isopropanol eller lignende. EDIT: De har kjølepasta beregnet for transistorer på Clas Ohlson, men den leder trolig varme enda dårligere en heatpaden. 5790845[/snapback] Så du mener det kan være nok hvis jeg fjerner støv og drit? Lenke til kommentar
Jokke OnO Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Ok, nå har jeg testa med og uten ny hd, det har ingenting og si. Prosessoren er like varm, og det er ikke noen forskjell på 12v-kanalen. Jeg har også lagt på ny kjølepasta, noe som heller ikke funka. Noen som har noen tips på hva som er gæli da? Joachim Lenke til kommentar
hiper Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 har du klokket denne prosseren noe? og hvilken kjøling har du? Lenke til kommentar
Jokke OnO Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 har du klokket denne prosseren noe? og hvilken kjøling har du? 5826419[/snapback] Kjører faktisk på 1.0 GHz. Så den er vel underklokka.. Vifta er en "cooler master" eller noe? Bare no dritt tror jeg. Den har begynt å bråke mer enn før også. Lenke til kommentar
Zetec Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg og har akkurat slite med varmeproblemer på min gamle 1600+.. Tok av cpu'n og blåste den rein og la på et lag artic silver 5, nesten uten forbedring. Vifta bråka som et uvær, så jeg bytta til en stillegående 80mm jeg hadde liggende. Gikk fra 64 til under 40! Så mitt råd er å bytte vifte, den gamle er kanskje ikke like god som den var i sine glansdager. Har du ikke 60mm vifte, kan du gjøre som meg: Adapter 60-80mm + 80mm vifte + = Og nå klarer jeg faktisk 2200+ i underkant av 55 grader Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Nice løsning det der Litt morro å mekke ting selv, sant Lenke til kommentar
Jokke OnO Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg og har akkurat slite med varmeproblemer på min gamle 1600+.. Tok av cpu'n og blåste den rein og la på et lag artic silver 5, nesten uten forbedring. Vifta bråka som et uvær, så jeg bytta til en stillegående 80mm jeg hadde liggende. Gikk fra 64 til under 40! Så mitt råd er å bytte vifte, den gamle er kanskje ikke like god som den var i sine glansdager. Har du ikke 60mm vifte, kan du gjøre som meg: Adapter 60-80mm + 80mm vifte + = Og nå klarer jeg faktisk 2200+ i underkant av 55 grader 5828358[/snapback] Hva betalte du for den morroa der a? Lenke til kommentar
Jokke OnO Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Hele 140 kroner :) 5829093[/snapback] Ok, jeg bestilte meg denne jeg. Hvis ikke cpu'n blir kaldere da så kaster jeg pc'n ut av vinduet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå