Gå til innhold

Varm cpu - har akkurat satt inn ny hd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom orginalkjøler ble montert med heatpad så skal det ikke være noen gunn til å bytte ut, kan maks hjelpe et par grader om du er heldig, uansett så må du rense vekk heatpad-materialet med isopropanol eller lignende.

EDIT: De har kjølepasta beregnet for transistorer på Clas Ohlson, men den leder trolig varme enda dårligere en heatpaden.

Endret av Patz
Lenke til kommentar
Dersom orginalkjøler ble montert med heatpad så skal det ikke være noen gunn til å bytte ut, kan maks hjelpe et par grader om du er heldig, uansett så må du rense vekk heatpad-materialet med isopropanol eller lignende.

EDIT: De har kjølepasta beregnet for transistorer på Clas Ohlson, men den leder trolig varme enda dårligere en heatpaden.

5790845[/snapback]

Så du mener det kan være nok hvis jeg fjerner støv og drit?

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg testa med og uten ny hd, det har ingenting og si. Prosessoren er like varm, og det er ikke noen forskjell på 12v-kanalen. Jeg har også lagt på ny kjølepasta, noe som heller ikke funka.

Noen som har noen tips på hva som er gæli da?

Joachim

Lenke til kommentar
har du klokket denne prosseren noe?

og hvilken kjøling har du?

5826419[/snapback]

Kjører faktisk på 1.0 GHz. Så den er vel underklokka.. Vifta er en "cooler master" eller noe? Bare no dritt tror jeg. Den har begynt å bråke mer enn før også.

Lenke til kommentar

Jeg og har akkurat slite med varmeproblemer på min gamle 1600+.. Tok av cpu'n og blåste den rein og la på et lag artic silver 5, nesten uten forbedring. Vifta bråka som et uvær, så jeg bytta til en stillegående 80mm jeg hadde liggende. Gikk fra 64 til under 40! Så mitt råd er å bytte vifte, den gamle er kanskje ikke like god som den var i sine glansdager. Har du ikke 60mm vifte, kan du gjøre som meg:

Adapter 60-80mm + 80mm vifte

511.jpg

+

670.jpg

=

cpu.jpg

Og nå klarer jeg faktisk 2200+ i underkant av 55 grader :D

Lenke til kommentar
Jeg og har akkurat slite med varmeproblemer på min gamle 1600+.. Tok av cpu'n og blåste den rein og la på et lag artic silver 5, nesten uten forbedring. Vifta bråka som et uvær, så jeg bytta til en stillegående 80mm jeg hadde liggende. Gikk fra 64 til under 40! Så mitt råd er å bytte vifte, den gamle er kanskje ikke like god som den var i sine glansdager. Har du ikke 60mm vifte, kan du gjøre som meg:

Adapter 60-80mm + 80mm vifte

511.jpg

+

670.jpg

=

cpu.jpg

Og nå klarer jeg faktisk 2200+ i underkant av 55 grader :D

5828358[/snapback]

Hva betalte du for den morroa der a?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...