Gå til innhold

Sortere musikken min

DragonEyes

Anbefalte innlegg

Nå har vel jeg sittet her i 5 timer og overført alle cd-ene mine til pc-en. Etter vært så har det blitt ganske så mange GB med musikk og mye rott i de fleste sangene... Mitt spørsmål er, finnes det noe program som kan hjelpe meg med å spare flere timer med arbeid, da jeg må sitte å rette hver eneste sang?

Dette er hvordan jeg har satt opp sangene:

Artist - Album - Sang

Jimi Hendrix - Experience Hendrix - 02*

Jimi Hendrix - Experience Hendrix - Foxy Lady**

* Hvordan det ser ut nå..

**Det er sangen jeg vil at et programet skal fikse....

Endret av DragonEyes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes et program som heter Tagscanner, som både kan oppdatere ID-taggene dine + filnavnene. Programmet finner du på:

http://xdev.narod.ru/tagscan_e.htm

Hvis du har et helt album du skal rename, så setter du Task til "Get info from freedb", markerer alle filnavnene som hører til et album i listen og trykker Get Info. Da henter programmet filnavnene fra nettet.

Ellers så burde jo rippe-programmet ditt være istand til å hente filnavnene på nettet og skrive sangnavnene mens du ripper, slik at du slipper å styre med dette i ettertid.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare bruke audiograpper når du ripper å få nydelige ID3 tags med en gang?

5776641[/snapback]

For det første så tenkte jeg ikke på og bruke det programet og for det andre så har jeg allerede lagt over alle sangene (78GB) og det gidder jeg ikke å gjøre igjen...

Men takk for tipset, kanskje jeg bruker det neste gang :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Vil anbefale programmet Tag&Rename til dette. Hvis du har korrekte ID3-tags på filene dine, kan du bare få programmet til å rename alle filene etter tag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...