Gå til innhold

Abstrakt bilde: Enigma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BMP: Japp, Macroobjektivet, og har brukt mellomringer i tillegg. Slet selv i begynnelsen med å få skarpe bilder, men man blir jo flinkere med trening. Jeg har brukt F8. Manuell fokus.

260202: fancy nick :D Bildet er 100% naturlig. Minimal behandling i Photoshop.

edit: og jeg har brukt speillås og fjernkontroll i tillegg.

Endret av stoners
Lenke til kommentar
BMP: Japp, Macroobjektivet, og har brukt mellomringer i tillegg. Slet selv i begynnelsen med å få skarpe bilder, men man blir jo flinkere med trening. Jeg har brukt F8. Manuell fokus.

260202: fancy nick :D Bildet er 100% naturlig. Minimal behandling i Photoshop.

edit: og jeg har brukt speillås og fjernkontroll i tillegg.

5776835[/snapback]

Hehe :p Angret litt på at jeg valgte det, men får ikke til å skifte det :s

Faren min har et Canon EOS 350D. Til det har han et 100-400mm (+-) objektiv og det som fulgte med (18mm-55mm), og det jeg lurer på, er omdet går an å ta nesten like bra bilder med det objektivet?

Endret av 260202
Lenke til kommentar

Var noen rare refleksjoner i det bilde. Ser ut som om det er en oppslagstavle bag :s

Det var i allefall detaljert. Sliter med å få detaljerte bilder med kit-linsa som fulgte med Canon EOS 350D.

Hvordan har du klart å få alt det andre untatt dråpen uskarpt?

Et flott bilde uansett.

Lenke til kommentar
Hehe :p Angret litt på at jeg valgte det, men får ikke til å skifte det :s

Faren min har et Canon EOS 350D. Til det har han et 100-400mm (+-) objektiv og det som fulgte med (18mm-55mm), og det jeg lurer på, er omdet går an å ta nesten like bra bilder med det objektivet?

100-400mm har vel sikkert en nærgrense på bortimot 2 meter og det vil nok ikke forstørre nok til at en dråpe på 3 mm vil dekke store deler bildebrikken. Det samme gjelder 18-55objektivet, forstørrelsen blir ikke kraftig nok.

Med ett macroobjektiv vil man ha muligheten til å komme adskillig nærmere motivet og dermed få en høyere forstørring.

Du får prøve og se hvor nært du kommer.

Lenke til kommentar
Var noen rare refleksjoner i det bilde. Ser ut som om det er en oppslagstavle bag :s

Det var i allefall detaljert. Sliter med å få detaljerte bilder med kit-linsa som fulgte med Canon EOS 350D.

Hvordan har du klart å få alt det andre untatt dråpen uskarpt?

Et flott bilde uansett.

5778477[/snapback]

Godt observert. Det er nok en oppslagstavle og noen skolebøker du ser i refleksjene :D

I "Macroområdet" så vil dybdeskarpheten være sterkt begrenset. Og man kan klare å isolere motivet ganske bra. Tror det skal finnes ett par tråder om akkurat dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...