Gå til innhold

Hvilken telezoom til Canon 350D


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et Canon 350 D med Canon 17-85 IS-objektiv. Nå ønsker jeg mer tele da jeg skal fotografere min sorte hundevalp. Jeg vurderer 55-200 USM, 70-300 iii USM samt 70-300 IS. Det første objektivet vurderer jeg kun da det er noe mer "vidvinklet". Jeg trenger vel kanskje ikke mer enn 200 mm (det tilsvarer jo 320 mm på Canon 350 D)

 

Er det noen som har erfaringer med noen av disse objektivene, er jeg takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hvad du vil fotografere. hvis du har råd til is modellen og skal fotografere sport skulle du måske overveje 70-200 F4 - er det til dyr, så er det så mange mm som muligt. Jeg tager meget fugle og dyr og bruger stort set aldrig mindste soom - og om det er 55 eller 70 mm tror jeg ikke betyder det store.

 

læs denne tråd om samme emne.

Lenke til kommentar

hvis ikke du ved det, så skal du lige være klar over IS kun modvirker bevægelser af kameraet ! Det gør ikke du kan tage knivskarpe billeder af riverdance med en lukketid på 1/60 :hmm:

 

mit gæt: hvis du kun skal tage "normale" zoom billeder på lidt længere afstand en kitzoomen og samtidig er kvalitetsbevidst - samt kan leve med størrelsen - så tror jeg du bliver mest tilfreds med 70-200 f4 (mange mener og hvisér, men det er jo lidt gætteri)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Av de du nevner er EF 70-300 IS USM det absolutt beste objektivet.

 

 

Vurderer også dette objektivet, men så at det fikk skikkelig "slakt" i svenske Foto.... De testet tre forskjellige, men kom fram til at alle tre var like dårlige!

 

Noen som har erfaringer med det? Er det så dårlig som "Foto" skal ha det til??

Lenke til kommentar

Bruker tele når jeg tar bilder av hunden min når den leker og springer, da er det fryktelig praktisk med telezom, har 70-300 men hadde ikke trengt mer en 200mm til hundebilder. Er også stort sett umulig med handholt over 200mm.

Til oppstilingsbilder av hund bruker jeg fast 50mm.

Har liten hund selv, tipper på at trådstarter har labrador og da skall 200mm holde lenge.

Lenke til kommentar

Har hørt at byggekvaliteten på 70-300 IS USM er skikkelig dårlig. Har selv lyst på en tele, men håper det skal komme noe nytt fra Canon til Photokina i høst. Til (maks) 6-7000,- er det foreløpig bare Sigma's eller Canon's billigste versjon av 70-200mm som er aktuelle. En EF-S tele er helt klart noe jeg kunne likt! Når EF-S 17-55 f2.8 kommer til sommeren er det stor sett bare tele som mangler fra EF-S serien.

Endret av --7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...