isetan Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 kjøpte en laptop med 512mb minne. men når jeg sjekker under "system", under ytelse og vedlikehold, så står det kun 384mb minne. Er dette riktig? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Er det integrert skjermkort på laptop'en? Intel GMA900/950 eller Ati Xpress chipset? Isåfall så deles en viss del av system minnet til det integrerte skjermkortet (siden det ikke har dedikert skjermminne). Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Det hørtes litt feil ut.. Det blir vel mer 128 + 256, om jeg ikke tar helt feil.. Åpn opp der minnet sitter, og sjekk hva som står der. Om denne luken er forseglet så venter du til mandag og hører med butikken. Det du også kan gjøre er å laste ned CPU-z, søk på google, første linken, om jeg ikke husker feil. Der vil du kunne sjekke begge minnebrikkene dine. Post resultatet derfra inn hit. Om det er to forskjellige brikker er saken klar! Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Du har nok delt minne på den, så grafikk kortet bruker av rammen. Du kan vanligvis stille dette i BIOS om hvor mye minne som skal være delt Lenke til kommentar
isetan Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Ja når du sier det så stemmer det. Har ati xpress 128 mb. Men da stemmer det. Takk for hjelpen! Tenkte ikke på det. Er det forresten vanlig å dele minne på den måten på bærbare? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Der lærte jeg litt i kveld jeg også.. Atter en ikke helt bortkastet dag.. Men, da ville jeg kanskje oppgradert med mer minne.. 386mb for å kjøre XP og div andre programmer er kanskje litt snaut.. Lenke til kommentar
isetan Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 joda, det funker helt fint altså. synes alt funker veldig bra. men oppgradering av minne på bærbar, er det dyrt? Noe man kan gjøre selv? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Absolutt noe man kan gjøre selv. Er bare å skru opp et lokk, bytte en, eller to brikker, og skru igjen lokket.. Usikker på prisen, men det sjekker du fort i prisguiden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå