-Teddy- Skrevet 18. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2006 Fikk nettopp nytt kamera og tok en tur med en kompis som har D70 idag. Selv har jeg D50 og er temmelig ny på speilrefleks. Dette er et bilde jeg tok på veien, har fikset litt på noen farger og balanser i Photoshop. Tips til forbedringer / ting jeg bør gjøre annerledes neste gang? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2006 Det var et flott bilde, virkelig. Midtstilling av motiv funket faktisk bra. Eneste jeg kommer paa er at dette kunne hatt godt av enda mindre dybdeskarphet. Hvilken blender er brukt? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mars 2006 Hvilken blender er brukt? 5774916[/snapback] Trodde jeg brukte laveste jeg men det later til at jeg faktiskt har brukt f/8 men med 55mm brennvidde. Kunne fått den ned på f/5,8 altså. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 19. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2006 Eneste som slår meg er at bakgrunnen er for rotete. En større blender hadde nok gjort seg, ellers har du gjort en god jobb på skarpheten og motivet var fint og spesielt. Egentlig synes jeg ikke senterkomposisjonen var helt optimal, burde kansje lagt låsen noe nærmere en av kantene. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 19. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2006 Likte heller ikke senterkomposisjonen på et slikt skråstilt bilde. Forresten, tok et helt rart bilde i dag: Hadde på helt nær fokusering (vet ikke det profesjonelle ordet for dette), og f/18 og alikevel ble det så liten dybdeskarphet. Rart. Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 20. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2006 Likte heller ikke senterkomposisjonen på et slikt skråstilt bilde. Forresten, tok et helt rart bilde i dag: Hadde på helt nær fokusering (vet ikke det profesjonelle ordet for dette), og f/18 og alikevel ble det så liten dybdeskarphet. Rart. 5778701[/snapback] Jeg vil tørre å påstå at det er meget merkelig... Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 21. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2006 Eneste som slår meg er at bakgrunnen er for rotete. En større blender hadde nok gjort seg, ellers har du gjort en god jobb på skarpheten og motivet var fint og spesielt.Egentlig synes jeg ikke senterkomposisjonen var helt optimal, burde kansje lagt låsen noe nærmere en av kantene. 5777798[/snapback] Det er sånn som skjer når du er så nærme motivet og bakgrunnen er langt unna. Hadde du brukt mer vidvinkel hadde du fått en klarere bakgrunn. Lenke til kommentar
Peterpan73no Skrevet 22. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2006 Synes det er et tøft motiv. Liker sånne bilder av hverdagslige ting som man kanskje ikke tenker på som fotomotiv i det hele tatt. Solnedganger og landskap kan være flott det også, men det blir ofte litt mye av dem. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2006 Likte heller ikke senterkomposisjonen på et slikt skråstilt bilde. Forresten, tok et helt rart bilde i dag: Hadde på helt nær fokusering (vet ikke det profesjonelle ordet for dette), og f/18 og alikevel ble det så liten dybdeskarphet. Rart. 5778701[/snapback] Jeg vil tørre å påstå at det er meget merkelig... 5784814[/snapback] Jo naermere du kommer motivet, jo mindre blir dybdeskarpheten. Det er dermed ikke merkelig. Er en grunn til at dybdeskarpheten med macro er paa et par millimeter selv om det som oftest brukes blender 8-16. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå