Gå til innhold

Forslag til godt eksternt HDD kabinett?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt å anskaffe meg en ekstern harddisk og tenkte å kjøpe et hdd kabinett + intern harddisk må være en bedre løsning i lengden ettersom en kan bytte ut HDD'n etterhvert.

Har sett litt rundt på forumet her og på nettbutikker, men finner ikke noe som skiller seg ut som et bra produkt.

Kravene mine:

- Støtte 3,5" HDD

- USB2 tilkobling

- At den takler flere filsystemer, ikke bare FAT. (Hovedsakelig NTFS og EXT2/3)

- At jeg kan la den stå på hele tiden uten at den kræsjer hdd'n (pga varme)

Andre ting som kunne vært kjekt:

- Ethernet kobling så en kan bruke den som SAN (men virker som disse må ha FAT fs på harddisken, i det tilfelle er det ikke noe poeng)

- Bra utseende

- Ikke alt for stor strømforskyning

Jeg har funnet Thermaltake 3.5ex Muse USB2 Aluminium som virker veldig lovende, noen har erfaring med denne?

Blir glad for alle forslag! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Har selv icybox. Jeg sier bare en ting! Elsk!

Det er genialt. Tok ca 2 min å få den opp å gå. Kan ha den koblet til den stasjonære pcen med firewire samtidig som jeg har den på laptopen med usb 2.0.  :yes: Det er pent!

5781197[/snapback]

Jeg kjøpte Icybox, og må si meg enig. Genialt enkelt å montere og fungerer glimrende hittil. Lavt støynivå, veldig lite virbasjoner i bordet og ser litt tøff ut..

Har puttet inn en 250gb 7200rpm disk som jeg bruker til storage + linux. Har installert Ubuntu på den, og booter direkte fra denne eksterne harddisken gjennom USB, fungerer knall.

Takk for Icybox tipset, anbefales til andre!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...