CCulf Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Lurer på hvordan jeg kan eksportere en film fra Final Cut til wmv. Filmen skal legges ut på nett, og jeg vil ha den i et format windows media player kan spille. Den er 4 min 30 sec lang og jeg vil ha den ned i ca 25 mb. Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Ehm, hvorfor i all verden vil du ha den i WMV? Uansett; Flip4Mac lager WMV-komponenter for Mac så du får eksportert fra Final Cut. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Ehm, hvorfor i all verden vil du ha den i WMV? 5775270[/snapback] Var det noe i veien med WMV for nettbruk? Det er jo det nesten alle bruker, både NRK, Filmarkivet og de fleste andre. Endret 18. mars 2006 av Beatnik Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 I tillegg til at det er dårlig er det proprietært og låst, og vanskelig for brukere av andre plattformer enn windows å benytte. Det at "nesten alle" bruker det gjør det IKKE til et bra format. Lenke til kommentar
CCulf Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 Det er vel pågrunn av at webmasteren til en side hvor jeg lager filmen til krever at filmen min er i et "mer brukervennelig format"... Tusentakk for hjelpen, skal gjøre dette når jeg kommer meg på skolen på mandag. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 I tillegg til at det er dårlig er det proprietært og låst, og vanskelig for brukere av andre plattformer enn windows å benytte. Det at "nesten alle" bruker det gjør det IKKE til et bra format. 5775437[/snapback] For dem som legger videoer på nettet er det viktigere at flest mulig problemfritt kan se dem enn at formatet er marginalt bedre eller dårligere enn et konkurrerende format. Hvilket videoformat vil du anbefale som kan sees av nesten alle datamaskinbrukere uten at de først må ta seg bryet med å installere ekstra programvare? (Jeg er ingen Windows-elsker selv, men av og til må man tenke praktisk.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå