Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med lekse i KSA på elektro GK!

Anbefalte innlegg

Heisann! Har nå fått en ganske vanskeli oppgave hjem med læreren, ikke så veldig vanskelig egentlig kanskje, men finner ikke noe informasjon om dette på nettet. Jeg må lete etter svar på nettet, fordi boken er så gammel at det meste som står i den blir ikke brukt i dag (om antenner og signaler osv.)

Her er altså "spørsmålene": Skriv en kortfattet rapport om hvordan radio- og tv-signaler overføres fra en bakkestasjon via en satelitt og til radio- og TV-apperatet.Rappoerten bør inneholde disse momentene:

-prinsippet for satelittkringkasting.

-mottakeranleggets prinsipielle oppbygning og virkemåte.

-typer av satelitter.

-polarisering.

rapport nr 2: Skriv en kortfattet rapport om montering av satellittmottakeranlegg og hvordan anlegget kobles til et eksisterende anetenneanlegg. Raporten bør inneholde disse momentene:

-posisjonen til satelitter.

-valg av antenne og mikrobølgehode.

-montering og instilling av satellitmottakerantenne.

-valg av satelittmottaker.

Om dere har linker til sider med svar hadde dette også vert veldig fint:)

Jeg håper virkelig på hjelp her siden dette skal vere ferdig til tirsdag og vi får karakter på det :dontgetit:

Takker for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men var veldig vanskelig, brukte 3 timer på skolen på internett, søkte på google osv. men fant nesten ingenting :(

Men er enig, man lærer mest selv, og hittil på GK har jeg lært utrolig mye, og de fleste i klassen min synest det ikke er noe gale å gå på skole lenger! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...