sinnaelgen Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Jeg ser at et evne er stegnt etter bare en time. Er det vanlig ? Det var en som lurte på hvordan man kune bruke partion magic. Jeg har selv opplevt at et av mine innleg hadde blir stengt neste gang jeg skulle legge inn nye svar. Dere moderatorer må huske på at det ikke er alle som er på nett hele tiden. Jeg bruker selv 56k modem og må ringe til en server for å koble meg opp. Ver så snill å vente minst 24 timer før dere stenger. Endret 18. mars 2006 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Hvorfor skulle de vente? Hvis de har en grunn til aa stenge, jo foer jo heller Og poster som ikke strider mot retningslinjene blir stort sett aldri stengt. Ser ikke problemet. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Generelt: Tråder som bryter regelmentet til forumet blir umiddelbart stengt. Tråder med dårlig emnefelt får melding om dette og skal ventes med minst 24 timer før ein stenger, ofte sjekker ein om trådstarter har vore inne i tråden etter meldinga har vore gitt. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Da er vi enige. Det kan jo vere misforståleser ute å går i henhold til reglene slik at trådstateren for anlednin til å rette opp feilen. jeg er som oftes her på forumet på kveldene for å sjekke inlegene. Å kontrolere om enn har vært inne i tråden er en god ide siden det ikke er alle som leser epostene sine obsolutt hver dag. jeg skal på heimevernøvelse i sluten av måneden så det er ikke sikker jeg får sjeket meldingen da . Det var i grunnen meningen med innlegget mit - å få lit klarhet i det . Endret 19. mars 2006 av elg-elg123 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Jeg føler at det er liten tvil i reglene, bare les igjennom retningslinjene og nettiketten så har du nok info... og les hvis det er noen stickyes i kategorien. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Det hele er jo snakk om hvordan reglene blir tolket og forstått. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Det hele er jo snakk om hvordan reglene blir tolket og forstått. 5776799[/snapback] Joda, men hvis du skriver noe som bryter med moderatorenes tolkning av reglene (som jeg mener er 100% vettug i de aller aller fleste tilfeller), saa blir traaden stengt. Hvis det gjelder ting som emnefelt saa er det ikke veldig vanskelig aa lage en ny post Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 De eneste minuset med en post som blir stengt før trådstateren har roket å rette opp feilene er at -han ikke får anledning til å endre innlegene slik at de er i henholde til reglene - han mister svar på posten hvis han må lagge en ny. - posten tar plass på serveren til Hardware egenlig bagateller men likevell. hvor lege har dere tenkt å la postene ligge på serveren ? 5 år ? 10 år ? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 De eneste minuset med en post som blir stengt før trådstateren har roket å rette opp feilene er at -han ikke får anledning til å endre innlegene slik at de er i henholde til reglene - han mister svar på posten hvis han må lagge en ny. - posten tar plass på serveren til Hardware 5784587[/snapback] Han kan lage nytt innlegg som foelger reglene Hvis det er kommet mange svar saa tror jeg moderator viser skjoenn, dessuten er spoersmaal med daarlig emnefelt generelt sett spoersmaal som er tatt opp 1123451239 ganger foer og kan svares ved aa lese i forumet. Hvis han har faatt direkte spoersmaal svarer han disse i neste post Den dagen plass paa serveren plir et stort problem vil jeg tro postene slettes, men det er selvfoelgelig bare spekulasjoner. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 De eneste minuset med en post som blir stengt før trådstateren har roket å rette opp feilene er at -han ikke får anledning til å endre innlegene slik at de er i henholde til reglene - han mister svar på posten hvis han må lagge en ny. - posten tar plass på serveren til Hardware egenlig bagateller men likevell. hvor lege har dere tenkt å la postene ligge på serveren ? 5 år ? 10 år ? 5784587[/snapback] Han kan trykke på sitat på alle de andre svarene i den andre tråden (man kan sitere mange innlegg om gangen), så når han neste gang starter opp et emne eller legger inn et innlegg så vil alle innleggene bli sitert, på samme måte som jeg siterer deg nå. Jeg tror ikke plassen postene tar er et veldig stort problem. Skulle det noen gang bli det, er det i så fall mange andre stengte tråder som bryter retningslinjene mye verre de kan slette først. Men når det gjelder småfeil som f.eks emnetittel må moderatorer bli flinkere på å informere brukeren via for eksempel PM og gi en tidsfrist. (Ja, jeg vet dere gir 24 timers -tidsfrister, men dere må bli flinkere). Og om det er en annen liten ting som gjør at dere vurderer å stenge så gi en frist da også. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Uansett tidsfrist eller ei. Hvis tråden din stenges før man når å rette opp feilene, er det vel bare å sende en pm til moderatoren som stengte tråden og be om at den åpnes igjen. Slik at man kan rette opp feilen. Ørjan... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg