Dj_Noldus Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Jeg skal kjøpe og bygge noen pc'er for jobben til faren min. De skal koste ca. 3000-6000 uten skjerm Hva vil dere anbefale meg å kjøpe. bør ha minimum 20 GB hardisk DJ_Noldus Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Hvor mange skal du bygge da ? Søk rundtom på forumet, finnes sikkert fler tråder om dette, dessuten gidder ikke jeg finne deler for deg akkurat nå.. Men du kan jo se igjennom noen webshopper og skrive ned og sammenligne og kose deg litt. http://www.komplett.no http://www.flexi-data.no http://www.psdata.no Lenke til kommentar
Dj_Noldus Skrevet 24. september 2002 Forfatter Del Skrevet 24. september 2002 jeg skal kjøpe 10 Har vært på PsData, der hadde de en til 3000 men den had 3rd pardy sd ram, hvordan er det? Lenke til kommentar
Robinkle Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Hvem nevnte bygging? 3000 kr kan du glemme. Det blir en høg av en pc. Stikk innom komplett.no og komponer pc'en(e) på "PC-byggern" send bestillingen og vips du har dem i stua etter en stund. Eller bygg dem selv hvis du er flink til det? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Skal pc'ne kun brukes til surfing/office/email så burde de ferdige amd settene på ps data fungere fint.. Hvis de skal brukes til litt mer avansert grafisk arbeid burde du vurdere et annet alternativ.. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 det er en ting som funker dårlig med pc'r med innebygget skjermkort, og det er at de ikke klarer mer enn ca 1152x864x32bit@85hz elns, og det er litt lite på en 19". tror det gjaldt kle133 chipsettet elns, husker ikke helt.. :smile: i845g er bedre sånn sett tror jeg.. men da blir det jo dyrt? :smile: jaja.. p4 celeron går kanskje an? *grøsse* :smile: Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Husk at kontorbrukere setter stor pris på en så stille maskin som mulig. Skal du absolutt ha AMD, så legg litt penger i en stillegående vifte. Ellers vil jeg anbefale en Intel cpu. Det er ikke uten grunn at minst 95% av alle bedriftspc'er er med Intel cpu. Ellers er et hovedkort med integrert lyd og vga yppelig til kontorbruk. Da blir det billig og. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 24. september 2002 Del Skrevet 24. september 2002 Quote: Hvis de skal brukes til litt mer avansert grafisk arbeid burde du vurdere et annet alternativ.. Han skren kontor-PC. Mest sannsynlig er dette en PC til M$-Office, Internett og andre oppgaver som ikke krever noe særlig av makinen. Uansett, her er mitt forslag. En komplett Shuttle-maskin som er mer enn kraftig nok for kontorapplikasjoner. Prisen er omtrent 3600 kroner. Dessuten er den fysisk liten og har mulighet for diskettstasjon. Har er konklusjonen som ble gitt: «+ Mega-stilig design + Svært god ytelse + Kompakt og lav vekt + Alle mulige tilkoplinger + Stillegående - Svake oppgradering/utbyggings-muligheter» (Men til kontorbruk trenger man ikke oppgradere. Tipper nok at denne maskinen holder i ti år framover i tid.) [ Denne Melding var redigert av: C. Alshus på 2002-09-24 15:02 ] Lenke til kommentar
TRS Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-24 14:04, skrev Dj_Noldus:Jeg skal kjøpe og bygge noen pc'er for jobben til faren min.De skal koste ca. 3000-6000 uten skjermHva vil dere anbefale meg å kjøpe.bør ha minimum 20 GB hardiskDJ_Noldus Sier bare: Det er et forum her på hardware som innfatter dette emnet, det heter: "Hjelp, jeg skal ha ny PC" Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Eurofighter skrev (2002-09-25 08:47): Quote: Den 2002-09-24 14:04, skrev Dj_Noldus: Jeg skal kjøpe og bygge noen pc'er for jobben til faren min. De skal koste ca. 3000-6000 uten skjerm Hva vil dere anbefale meg å kjøpe. bør ha minimum 20 GB hardisk DJ_Noldus Sier bare: Det er et forum her på hardware som innfatter dette emnet, det heter: "Hjelp, jeg skal ha ny PC" Ja stemmer det, Men han skulle ha kontor pc'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå