Gå til innhold

Kontor PC

Dj_Noldus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er en ting som funker dårlig med pc'r med innebygget skjermkort, og det er at de ikke klarer mer enn ca 1152x864x32bit@85hz elns, og det er litt lite på en 19". tror det gjaldt kle133 chipsettet elns, husker ikke helt.. :smile: i845g er bedre sånn sett tror jeg.. men da blir det jo dyrt? :smile: jaja.. p4 celeron går kanskje an? *grøsse* :smile:

Lenke til kommentar

Husk at kontorbrukere setter stor pris på en så stille maskin som mulig. Skal du absolutt ha AMD, så legg litt penger i en stillegående vifte. Ellers vil jeg anbefale en Intel cpu. Det er ikke uten grunn at minst 95% av alle bedriftspc'er er med Intel cpu.

Ellers er et hovedkort med integrert lyd og vga yppelig til kontorbruk. Da blir det billig og.

Lenke til kommentar

Quote:

Hvis de skal brukes til litt mer avansert grafisk arbeid burde du vurdere et annet alternativ..

Han skren kontor-PC. Mest sannsynlig er dette en PC til M$-Office, Internett og andre oppgaver som ikke krever noe særlig av makinen.

Uansett, her er mitt forslag. En komplett Shuttle-maskin som er mer enn kraftig nok for kontorapplikasjoner. Prisen er omtrent 3600 kroner. Dessuten er den fysisk liten og har mulighet for diskettstasjon.

Har er konklusjonen som ble gitt:

«+ Mega-stilig design

+ Svært god ytelse

+ Kompakt og lav vekt

+ Alle mulige tilkoplinger

+ Stillegående

- Svake oppgradering/utbyggings-muligheter»

(Men til kontorbruk trenger man ikke oppgradere. Tipper nok at denne maskinen holder i ti år framover i tid.)

[ Denne Melding var redigert av: C. Alshus på 2002-09-24 15:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-24 14:04, skrev Dj_Noldus:

Jeg skal kjøpe og bygge noen pc'er for jobben til faren min.

De skal koste ca. 3000-6000 uten skjerm

Hva vil dere anbefale meg å kjøpe.

bør ha minimum 20 GB hardisk

DJ_Noldus

Sier bare: Det er et forum her på hardware som innfatter dette emnet, det heter: "Hjelp, jeg skal ha ny PC"

Lenke til kommentar

Quote:

Eurofighter skrev (2002-09-25 08:47):

Quote:

Den 2002-09-24 14:04, skrev Dj_Noldus:

Jeg skal kjøpe og bygge noen pc'er for jobben til faren min.

De skal koste ca. 3000-6000 uten skjerm

Hva vil dere anbefale meg å kjøpe.

bør ha minimum 20 GB hardisk

DJ_Noldus

Sier bare: Det er et forum her på hardware som innfatter dette emnet, det heter: "Hjelp, jeg skal ha ny PC"

Ja stemmer det, Men han skulle ha kontor pc'er. :grin:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...