Black Star Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) Jeg har litt problemer med å få opp farten på uTorrent. Har åpnet riktig port på min 3Com router og Windows Firewall er også åpnet for uTorrent. Dette hjalp ikke, og jeg får fortsatt beskjed om at porten ikke er åpen. Jeg har gått inn på NextGenTel sine sider der jeg får tilgang til bredbåndsmodemet, men der står det at firewall er disabled. Må jeg åpne port her også? Finner ikke ut hvordan jeg skal gjøre det, og fremgangsmåten på portforwarding gjør meg bare mer forvirret ettersom de ikke stemmer med hvordan menyen på modemet ser ut (har valgt riktig modell). Noen med NGT som vet om dette er nødvendig og evt. hva som må gjøres? Det er foresten ikke maskinen eller uTorrent konfigurasjon som er problemet da jeg ved en feiltakelse fikk koblet til feil trådløst nettverk i bygget her, og kom da opp mot 250 kb/s. Nå ligger jeg på maks 50, normalt 20-30. Moden er forøvrig Thompson Speedtouch 516i Endret 18. mars 2006 av Afseth Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg hadde litt av det samme problemet, men det er ikke firewall som er betingende for hastigheten. Router'n bestemmer, så det er der du må åpne portene. I tillegg bør du ikke bruke standardporten, som er 6880 eller 6881, men heller velge en port med høyere tall, som 30.000. Det er enkelte torrentsider som sperrer for de vanlige portene fordi disse i noen tilfeller blokkeres av ISP'er, og i enkelte tilfeller også blir overvåket, so I've been told. Selv bruker jeg Azuerus, som jeg er veldig fornøyd med, med en Linksys router, så jeg kan ikke forklare step-by-step hvordan du åpner porter hos deg. Prøv i alle fall en helt annen port, i tilfelle NGT har blokkert enkelte typiske p2p-porter. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2006 uTorrent bruker port 54008 som default så vidt jeg vet (ihvertfall her) og jeg har disablet random port. Modemet jeg har er visstnok vanskelig å konfigurere forstår jeg etter å ha lest noen timer her i nettverkskategorien, og de tipsene jeg har fått har ikke fungert som ventet. Sitter fortsatt med maks 40-50 kb/s. Utrolig irriterende. Nesten så jeg har lyst til å snylte på det usikrede nettet som jeg ved en feiltakelse dumpet borti i tidligere i dag. Der kom jeg opp på 250kb/s før jeg forsto at det var noe feil (men min samvittighet tillater ikke det ) Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Då må jeg i alle fall kaste inn håndkledet, men jeg antar det er minst tre stykker her inne som har et lignede oppsett som vet mer enn meg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå